در سومین روز هفته سلامت انجام شد؛
پروژه پایگاه سلامت روستایی سولان تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی مریانج با حضور فرماندار همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و رییس مرکز بهداشت همدان و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹ 09 May 2022

پروژه پایگاه سلامت روستایی سولان تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی مریانج با حضور فرماندار همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و رییس مرکز بهداشت همدان و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

به گزارش تابناک همدان، فرماندار همدان با قدردانی از رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان برای اقدامات انجام شده از زمان پذیرش مسئولیت اظهار کرد: با حضور دکتر مجذوبی خون تازه‌ای در شریان سلامت استان و شهرستان همدان دمیده شده است و حرکات خوبی را در این مجموعه شاهد هستیم.

محمد علی محمدی با تشکر از دهیار و شورای اسلامی روستای سولان برای همکاری خوب آنان در اجرای برنامه‌ها ابراز امیدواری کرد که شاهد ارائه خدمات خوبی در این پایگاه باشیم.

وی با اشاره به بالابودن میزان توجه مردم منطقه به مسائل بهداشتی و درمانی توجه هر چه بیشتر درخواست‌های مردمی در حوزه سلامت را خواستار شد.

فرماندار همدان ساخت پایگاه سلامت روستایی سولان را خدمتی شایسته در راستای خدمت به مردم دانست و افزود: تامین آب شرب سالم و بهداشتی نیز از جمله طرح‌های در دست اقدام در این روستا است که مردم روستا بزودی از این خدمات نیز بهره‌مند خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با تشکر از فرماندار همدان برای تعامل خوب در اجرا و تجهیز پروژه‌های حوزه سلامت از زحمات همه کارکنان پایگاه سلامت روستایی سولان به ویژه در دوران مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

دکتر محمد‌مهدی مجذوبی افزود: مساحت زیر بنای پایگاه سلامت روستایی سولان را ۲۵۰ مترمربع عنوان کرد و اعتبار هزینه شده برای این پروژه را با احتساب ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات ۲۶ میلیارد ریال دانست.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران خدمتی خود در سالیان دور در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت گفت: پایگاه سلامت روستایی سولان ظرفیت تیدبل شدن به مرکز خدمات جامع سلامت را دارد و برنامه ریزی برای تحقق این موضوع ضرورت دارد.

رییس دانشگاه در ادامه سئوالاتی در خصوص اقدامات انجام شده در این پایگاه، تعداد کارکنان مشغول به کار و جمعیت تحت پوشش مطرح نمود و پیشنهاد‌هایی برای بهبود شرایط فعلی بیان داشت.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز با بیان اینکه محل تامین اعتبار این پروژه از اعتبارات استانی و دانشگاهی است، اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش پایگاه سلامت روستایی سولان ۳ هزار و ۵۴۷ نفر است.
وی یادآور شد که پروژه در دو طبقه و هر طبقه ۱۲۵ مترمربع است که زیربنا با اسکلت فلزی و سقف کامپوزیت و نما آجر و سنگ می‌باشد.

دکتر رستمی‌کیا با اشاره به اینکه سال شروع پروژه ۱۳۹۹ و اتمام پروژه ۱۴۰۱ است، گفت: کارکنان پایگاه ۵ نفر و شامل پزشک، مراقب، ماما، ۲ نفر بهورز و یک نفر مراقب سلامت هستند.

در ادامه مسئولان از بخش‌های مختلف پایگاه شامل اتاق پزشک و ماما، واحد مراقبت سلامت، واکسیناسیون و کلاس‌های آموزشی بازدید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار