علی سنجربیگی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان درنشت خبری که به مناسبت یک صدمین سالگرد تاسیس این جمعیت برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر امسال با شعار یک قرن خدمت بی منت وارد ۱۰۰ سالگی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 07 May 2022
علی سنجربیگی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان درنشت خبری که به مناسبت یک صدمین سالگرد تاسیس این جمعیت برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر امسال با شعار یک قرن خدمت بی منت وارد ۱۰۰ سالگی می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، وی با اشاره به اینکه در سال جاری آماده برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان می‌شویم، تصریح کرد: ۸ هزار خدمت بشر دوستانه را با نام و یاد ۸ هزار شهید استان در ۱۰۰ خانه هلال در سطح استان به مناسبت ۱۰۰ سالگی جمعیت عملیاتی خواهیم کرد.
 
 
 
خدمت بی منت ۱۰۰ ساله شد
سنجر بیگی یادآور شد: این کنگره در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که طبق منویات مقام معظم رهبری این مراسم باید به صورت ارائه خدمت باشد که تقارن ۱۰۰ سالگی جمعیت هلال احمر و دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان به فال نیک گرفتیم و اقداماتی را از سال جاری آغاز کردیم که می‌توان به طرح «هلال رحمت» که بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ سبد معیشتی و ۲ هزار و ۴۰۰ پرس غذای گرم که در ایام ماه مبارک رمضان بین محرومین توزیع شد وادامه خواهند داشت.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد جمعیت هلال احمر در سال گذشته به بیش از ۸۰۰ هزار نفر خدمت بشر دوستانه اشاره کرد و گفت: ۱ هزار ۶۱۹ برنامه آموزشی تحت عنوان «آموزش‌های همگانی» که شامل ارائه ۱ هزار و ۶۶۷ محتوای آموزشی بود که ۲۰۰ هزار ۱۹۷ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

مدیر جمعیت هلال احمر استان در خصوص حوزه امداد و نجات، عنوان کرد: ۵۳۳ ماموریت امدادی توسط ۶۴۸ تیم امدادی انجام شده که موجب بهره مندی و ۵ هزار و ۱۸۵ نفر از خدمات امدادی شده است.

وی گفت: در حوزه امور جوانان ۱ هزار و ۱۷۷ برنامه بشر دوستانه انجام شده است که ۴۶ هزار و ۸۸۴ نفر روز عضو جوان داوطلب در این برنامه‌ها مشارکت داشتند و ۳۴۲ هزار نفر از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

سنجر بیگی در خصوص حوزه امور داوطلبان و خدمات اجتماعی و حمایتی گفت: ۵۵۰ پروژه داوطلبانه توسط اعضای داوطلب در سطح استان انجام شده است و ۳۰ هزار و ۹۷۴ نفرساعت کار داوطلبانه انجام شده و ۲۸ هزار و ۲۷۱ نفر خانوار از این خدمات بهره‌مند شده اند.
 
وی بیان کرد: جمع کل ارزش ریالی خدمات داوطلبانه که توسط حوزه داوطلبان جمعیت استان در سال گذشته انجام شده بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که نزدیک به ۶ میلیون تومان از این مبلغ به حساب کمک‌های درمانی و دارویی نیازمندان واریز شده است و مابقی صرف سایر پروژه‌ها مثل کمک‌های معیشتی و مومنانه شده است.

او گفت: در حوزه درمان و توانبخشی (فیزیکی و مکانیکی) این جمعیت به بیش از ۲ هزار و ۷۱۰ نفر از توانیابان و معلولان استان ارائه خدمات داشته است.

سنجربیگی خاطر نشان کرد: بیش از ۶۹ هزار و ۷۰۰ خدمت دارویی و درمانی در داروخانه هلال احمر و درمانگاه با ایجاد دو مرکز واکسیناسیون تجمیعی بیش از ۶۰ هزار و ۴۰۰ دز واکسن انجام شده است.

وی در خصوص خانه های هلال گفت: در سال گذشته ۱۷۹ خانه هلال در سطح استان فعال بوده که ۸ هزار و ۲۲۶ نفر عضو این خانه‌ها شدند و ۳۹۳ دوره آموزشی در این خانه‌ها برگزار شده است.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار