فرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان گفت: در خصوص سامانه‌های دفاعی مطمئن باشید که به خودکفایی‌هایی دست یافته ایم که با توجه به سیاست‌ها نمی‌توان از آن‌ها رونمایی کرد البته به موقع سامانه‌های دفاعی را به منصه ظهور می‌رسانیم.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 17 April 2022
در تولید پهباد به خودکفایی کامل رسیدیمفرمانده تیپ مستقل ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان گفت: در خصوص سامانه‌های دفاعی مطمئن باشید که به خودکفایی‌هایی دست یافته ایم که با توجه به سیاست‌ها نمی‌توان از آن‌ها رونمایی کرد البته به موقع سامانه‌های دفاعی را به منصه ظهور می‌رسانیم، اما در بحث پهباد نیروی زمینی به خودکفایی کامل رسیده و حتی یگان‌های کوچک ما به سامانه پهباد مهاجر در خصوص سامانه دفاعی مجهز شده اند.


به گزارش تابناک همدان، سرهنگ ستاد «مهرداد صفری» فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: نیروی زمینی در حال حاضر در مرز‌های جنوب شرقی کشور به طول ۹۶۵ کیلومتر یگان‌های خود را مستقر کرده و مشغول مرزبانی است و در مرز‌های غربی و جنوب غربی کشور حدود یک هزار و ۶۰۵ کیلومتر مرز به دست جوانان نیروی زمینی مرزبانی می‌شود البته این حضور به بدلیل ناامنی نیست بلکه به دلیل اشراف اطلاعاتی است؛ و با افتخار اعلام می‌کنیم که قریب به دو سال است که کارکنان تیپ ۳۱۶ زرهی همدان مشغول مرزبانی از مرز‌های غربی کشور هستند.

وی اظهار کرد: امسال نیز همانند پارسال در روز ارتش رژه یگان‌های پیاده برگزار نمی‌شود و رژه به صورت خودرویی و موتوری و در میدان آرامگاه باباطاهرانجام خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: پدافند منطقه که متشکل از نیرو‌های هوایی و نیروی است برای هفته ارتش که از ۲۱ فروردین همزمان با شهادت سپهبد قرنی و صیاد شیرازی آغاز می‌شود بیش از ۳۰۰ برنامه در نظر گرفته شده است که شامل برنامه‌ای است که به مناسبت شهادت صیاد شیرازی در حسینه امام برگزار شد، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار با کارکنان وظیفه و اهداء کمک‌های مومنانه به کاکنان وظیفه در دستور کار قرار دارد و نقطه عطف ان ۲۹ فروردین رژه نیرو‌های مسلح متشکل از نیروی زمینی، هوایی و پدافند، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی است.

سرهنگ صفری یادآور شد: اقدامات دیگری از قبیل اقدامات ورزشی، کلاس‌های قرآنی و عقیدتی جزو برنامه‌هایی است که در سه نیرو برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: در سالروز شهادت «شهید قهرمان» برنامه‌ای برای شناسایی بیشتر این شهید که از استان زنجان به پادگان قهرمان اعزام شدند خواهیم داشت البته با توجه به خصوصیات ضد شاهنشاهی که داشتند بنا بوده به عنوان فرماندار همدان انتخاب شوند که نپذیرفتند و با اولین اعزامی که به منطقه کردستان –سقز داشتند به فیض شهادت نائل شد.

لازم به ذکر است: تیپ ۳۱۶ زرهی ۸۰۳ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده که به تناسب ایام شهادت ازآنان یاد می‌شود.

سرهنگ ستاد تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان در خصوص بحث معیشت و خانه‌های کارکنان پایور اشاره کرد: طرحی که در ابتدای استخدام به آن‌ها اعلام می‌شود این است که حتما در پایان ۳۰ سال خدمت یک باب منزل مسکونی در قالب‌های مختلف از قبیل زمین، وام یا خود آپارتمان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در قالب طرح کوثر برای کارکنان منزل مسکونی ساخته می‌شود هرچند که در خصوص منزل مسکونی با تدبیر امیر سرتیب حیدری ساخت حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی از سال ۹۷ آغاز شده که ۶۰۰ واحد در همدان در حال آماده سازی است که ۱۵۰ واحد آن تحویل داده شده و ۳۰۰ واحد در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۱۵ درصد داشته است.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان تاکید کرد: که زمین‌های بلوار ارتش قسمت کرخه نور متعلق به ارتش و نیروی زمینی است و در آینده نزدیک خبر‌های خوبی به کارکنان ارتش داده می‌شود.

وی در خصوص همسان سازی حقوق گفت: در چند سال اخیر بهبود وضعیت حقوقی مناسب بوده و این روند ادامه خواهد داشت که از دو سال قبل تا کنون حدود دو برابر حقوق کارکنان وطیفه اضافه شده که در سال اخیر احتمالا این افزایش تا ۱۰ برابر رشد کند این امر یکی از اقدامات طرح رجعت به سنگر است.

این مقام مسئول عنوان کرد: کل اقدامات نیروی زمینی در قالب ۳۰ طرح لبیک یا امام خامنه‌ای در نظر گرفته شده است که یکی از این طرح‌ها در قالب هدئت اندیشه ورز است و ابتکارات و طرح‌هایی که کارکنان پایور و وطیفه دارند ارائه می‌شود و بعد از بررسی‌های لازم در قالب طرح اولیه در جهاد خودکفایی ارائه می‌شود که هم اکنون نیزنیروی زمینی در خصوص طرح‌های ممتازی ارائه می‌دهد.

 

خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار