رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان:
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان از عزم جدی شورا و شهرداری همدان برای راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت آسفالت شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ 23 January 2022
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان از عزم جدی شورا و شهرداری همدان برای راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت آسفالت شهر خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا، اضافه کرد: بر اساس این سامانه، تمام فرآیند‌های بررسی، نیازسنجی، اولویت‌بندی، بودجه‌ریزی آسفالت و سپس قرارداد، تهیه، اجرا، مکان‌یابی اجرا، مقادیر اجرا، شرکت مجری، مهندس ناظر و... در قالب اتوماسیون و پورتال انجام می‌شود.

حیدری با بیان اینکه موارد عنوان شده به منظور انجام در قالب اتوماسیون و پورتال باید بخشی قبل از فرآیند اجرا و بخشی نیز بعد از آن صورت گیرد، گفت: باید امکان گزارش‌گیری و مشاهده این موارد توسط مردم نیز فراهم باشد.

وی با تأکید بر اینکه اجرای سامانه جامع مدیریت آسفالت خروجی‌های خوبی خواهد داشت، بیان کرد: این مهم موجب تحقق شفافیت عملکرد شهرداری در بحث آسفالت‌ریزی شده و امید است با این اقدامات شاهد تحولی در حوزه خدمات ترمیم روسازی آسفالت باشیم.

رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان افزود: شهرداری همدان سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر همدان اجرا کرد که در متر مربع عدد درشتی است.

حیدری با بیان اینکه اگر ارقام اجرای آسفالت در سطح شهر هدفمند بود مشکل معابر حل می‌شد، تصریح کرد: یکی از مشکلات همواره این موضوع بوده و اگر امسال در این حوزه هدفمند‌تر عمل شود نتایج مطلوب‌تری را شاهد خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه نیازسنجی یکی از موارد مهم مد نظر در سامانه جامع مدیریت آسفالت باشد، ادامه داد: مدیران شهری باید بپذیرند در تعریف نقاط اجرای آسفالت باید اولویت‌بندی داشته باشیم.

رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی کارخانه تولید قیر در سال آینده و ارائه قیر توسط مناطق به سازمان عمران و شهرسازی، می‌توانیم نرخ تولید آسفالت توسط شهرداری را افزایش داده به نوعی خودکفا شده و دغدغه حل مشکلات روسازی را در شهر نداشته باشیم.

حیدری با تأکید بر اولویت‌بندی و هدف‌گذاری در حوزه آسفالت یادآور شد: تصمیم‌گیری برای اجرای آسفالت فینیشری باید در یک کمیته صورت گیرد و این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای سامانه جامع مدیریت آسفالت باید طی مدت کوتاه به نقطه مطلوب رسیده و قابل گزارش‌دهی به مردم باشد، اظهار کرد: اگر این همه آسفالت‌ریزی در سطح شهر اطلاع‌رسانی نشود، ابتر باقی خواهد ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار