در شصتمین جلسه صحن شورای شهر همدان:
شهردار همدان بودجه پیشنهادی ۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومانی، سال ۱۴۰۱ شهرداری را به شورای اسلامی شهر ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 23 January 2022
شهردار همدان بودجه پیشنهادی ۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومانی، سال ۱۴۰۱ شهرداری را به شورای اسلامی شهر ارائه کرد.

 به گزارش تابناک همدان، در شصتمین جلسه صحن شورا سید مسعود حسینی شهردار همدان، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری را تقدیم شورا کرد.

شهردار همدان در صحن شورا با اشاره به بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری، اظهار کرد: در این خصوص از دو ماه پیش جلسات متعددی با حضور مدیران مناطق، سازمان‌ها و معاونان، تشکیل و بررسی‌های لازم انجام شد.

سید مسعود حسینی به بازرسی‌ها از مناطق و بازدید پروژه‌ها در محل و بررسی‌ها در این راستا اشاره کرد و گفت: این موارد بر اساس واقعیات میدانی در بودجه لحاظ شده است.

وی اتفاق مهم در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ را بازگرداندن شهرداری ستاد به کار سیاست‌گذاری دانست و بیان کرد: اقدامات اجرایی به عهده مناطق گذاشته شده و پروژه‌ها نیز در مناطق دیده شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه مناطق باید تلاش ویژه‌ای برای درآمدزایی داشته باشند، افزود: شهرداری ستاد نیز کمک حال مناطق، برای تحقق بودجه پیش‌بینی شده، خواهد بود.

حسینی ایجاد خزانه و تمرکز املاک در ستاد را دو اتفاق ویژه در بودجه پیشنهادی برشمرد و اضافه کرد: بحث فناوری (شهرداری هوشمند) در بودجه پیشنهادی با اهمیت ویژه دیده شده است.

وی توجه به سرمایه‌گذاری را از دیگر ویژگی‌های بودجه پیشنهادی دانست و ادامه داد: اصلی‌ترین مأموریت ما توجه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

شهردار همدان رقم کلی بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری را ۲ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: از این مبلغ، یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های عمرانی و ۹۰۰ میلیارد تومان برای بخش هزینه‌های جاری در بودجه پیش‌بینی شده است.

حسینی به افزایش ۳۰ درصدی هزینه‌های عمرانی شهرداری نسبت به سال ۱۴۰۰ در بودجه پیشنهادی اشاره کرد و ادامه داد: درآمد کل شهرداری ۲۸ درصد نسبت به مصوبه بودجه ۱۴۰۰ رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمده‌ای در بودجه پیشنهادی دیده شده است، خاطرنشان کرد: سهم عمرانی و سهم جاری بودجه ۱۴۰۰ مساوی با اصلاحیه بودجه بوده است.

شهردار همدان به پروژه‌های کلان دیده شده در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ اشاره کرد و یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی، پل غدیر، اتمام پارکینگ آقاجانی بیگ و دیتا سنتر شهرداری در بودجه پیشنهادی به صورت ویژه پرداخته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار