حضرت آیت الله نوری همدانی:
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی اظهار داشتند: زنان مسلمان در زمان حاضر باید نسبت مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خویش بر اساس معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) آگاه باشند و با برقراری ارتباط با هم در سطح جهان به نشر و گسترش اسلام و فرهنگ فاطمی بپردازند.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ 22 January 2022
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی اظهار داشتند: زنان مسلمان در زمان حاضر باید نسبت مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خویش بر اساس معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) آگاه باشند و با برقراری ارتباط با هم در سطح جهان به نشر و گسترش اسلام و فرهنگ فاطمی بپردازند.

به گزارش تابناک همدان، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله محسن اراکی و اعضای اتحادیه جهانی زنان مسلمان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (عی‌ها السلام) و روز زن به ضرورت تبین جایگاه بانوان مسلمان بر اساس فرهنگ فاطمی پرداخت و خاطر نشان کردند: متاسفانه قبل از بعثت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) دیدگاه نادرستی نسبت به زنان وجود داشت. در جوامع گذشته زنان از کرامت و حقوق انسانی خویش محروم بودند، اما با طلوع اسلام بانوان از منزلت فردی و اجتماعی بسیار خوبی برخوردار شدند و بر بسیار از سنت‌های فرسوده و غلط پیشینیان خط بطلان کشیده شد.

ایشان در ادامه به نمونه‌هایی از تکریم بانوان در فرهنگ اهل بیت (علیه السلام) پرداخت و با بیان ضرورت الگوپذیری از ایشان اظهار داشتند: رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) همواره به حضرت فاطمه زهرا (علی‌ها السلام) با دید احترام و کرامت می‌نگریست و به ایشان علاقه شدیدی داشتند به طوری که هرگاه حضرت فاطمه (علی‌ها السلام) وارد مجلس می‌شدند پیامبر به احترام ایشان از جا بر می‌خواستند و ایشان را در جایگاه خود می‌نشاند.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه به نقش برجسته بانوان در نشر و حفظ اسلام ناب محمدی اشاره نمود و افزودند: حضرت زینب کبری (علی‌ها السلام) در شام و کوفه با خطبه‌های غرا خویش اهل بیت (علیهم السلام) را به جهانیان شناساند و اسلام را احیا نمود و یا حضرت زهرا (علی‌ها السلام) با ایراد خطبه از مقام ولایت و امامت پشتیبانی نمود که ما باید از سیره این بزرگواران درس بیاموزیم.

ایشان با بیان نقش محوری زنان در تحکیم خانواده و تاثیر برجسته آنان در تربیت فرزند افزودند: امام (راحل) در این درباره می‌فرمودند: مرد از دامن زن به معراج می‌رود از این رو تربیت فرزندان صالح یکی از مهم‌ترین وظایف مادران مسلمان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی پیروزی انقلاب اسلامی را زمینه بسیار خوبی برای رساندن زنان به جایگاه اصلی خویش توصیف کردند و بیان داشتند: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حضور زنان در عرصه اجتماع یک حضور ظاهری و سطحی و بر اساس فرهنگ و معیار‌های غربی بود و آنان از بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی محروم بودند، اما امام خمینی (رحمت الله علیه) با قیام خود زمینه حضور آن‌ها را در عرصه‌های مختلف بوجود آورد. ایشان در ادامه افزودند: راهپیمایی‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، شرکت در فعالیت‌های پشت جبهه در دروان دفاع مقدس تنها گوشه از فعالیت‌های اجتماعی زنان در دوران انقلاب اسلامی است.

این مرجع تقلید شیعیان معرفی سبک زندگی اسلامی و بیان الگو‌های مناسب برای بانوان در زمان کنونی را بسیار ضروری دانست و خاطر نشان کردند: زنان مسلمان در زمان حاضر باید نسبت مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خویش بر اساس معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) آگاه باشند و با برقراری ارتباط با هم در سطح جهان به نشر و گسترش اسلام و فرهنگ فاطمی بپردازند./شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار