مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: ۳۰ هزار کارت اهدای عضو برای متقاضیان در استان صادر شده است که سه هزار نفر برای دریافت کارت اقدام نکرده اند.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 22 January 2022
مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: ۳۰ هزار کارت اهدای عضو برای متقاضیان در استان صادر شده است که سه هزار نفر برای دریافت کارت اقدام نکرده اند.

به گزارش تابناک همدان، دکتر مجید حمیدی گفت:به منظور فرهنگ سازی اهدای عضو غرفه‌ای در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان با هماهنگی انجمن اهدای عضو، دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت نمایشگاه دایر شده است و در این محل به صورت برخط برای متقاضی کارت اهدای عضو صادر می‌شود.

او گفت:همچنین کارشناسان حاضر در این غرفه به سوالات مراجعان در زمینه اهدای عضو، پیوند اعضا و وضعیت بیماران مرگ مغزی پاسخ می‌دهند و تاکنون استقبال برای دریافت اهدای عضو مطلوب بوده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت:مراکز متعددی مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر پیش از این نسبت به صدور کارت اقدام می‌کردند که برای پیشگیری از موازی کاری، سایت کشوری به این منظور و برای ثبت نام و ردیابی افراد راه اندازی شده است.

حمیدی گفت: پس از ثبت نام فرد برای اهدای عضو در این سامانه، کُد و شناسه‌ای به شماره تماس او ارسال و سپس کارت اهدای عضو نیز برای متقاضی صادر می‌شود.

او گفت:هزینه تهیه، چاپ و صدور کارت «پی. وی. سی» برای اهدا کنندگان عضو بسیار هزینه بر است بنابراین امید می‌رود پس از ثبت نام دیگر نیازی به صدور کارت نباشد و متقاضیان از این پس کارت اهدای عضو را مطالبه نکنند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت:از منظر حقوقی افراد حتی در صورت داشتن کارت اهدای عضو پس از مرگ مغزی دیگر صاحب اعضای بدن خود نیستند و برای اهدای اعضا باید وارث او اعلام رضایت کند.

به گفته حمیدی بخش پیوند عضو در همدان از ابتدای همه گیری کرونا تعطیل شده بود که پس از گذشت حدود ۲ سال و فروکش کردن ویروس، نخستین اهدای عضو و پیوند کلیه ماه جاری در این بخش انجام شد.

او گفت: امسال از خانواده ۱۰ بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت گرفته شد که سه مورد از آن‌ها پیش از اهدا فوت کردند و هفت نفر دیگر برای پیوند به تهران منتقل شدند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد از خانواده افرادی که اقدام به دریافت کارت اهدای عضو کرده اند به وصیت بیمار مرگ مغزی عمل می‌کنند.

منبع ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار