ظاهر پورمجاهد گفت: خوشه چرم و فرش در استان راه اندازی شده است. دلیل این اقدامات این است که ارتقا تولید را داشته باشیم و تعداد بیشتری از جوانان بتوانند در استان و حتی در استان‌های دیگر به عنوان مربی و تولیدکننده نقش داشته باشند و به عنوان مربیان برجسته آموزش بتوانند الگوسازی مناسبی انجام دهند. یکی از اهداف برنامه امروز طبیعتا موضوع الگوسازی است تا هم جوانان ماهر را به عنوان الگو معرفی کنیم و هم این رشته تخصصی به عنوان الگو معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 21 January 2022

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان هدف از برگزاری مسابقه ملی مهارت کشوری در صنعت چرم را الگوسازی برای جوانان جهت اشتغال در این صنعت خواند.

به گزارش تابناک همدان، ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در بازدید از مسابقه ملی مهارت آزاد کشوری با موضوع طراحی و ساخت کفش چرم و چرم صنعتی زنانه که در محل کارگاه تولیدی کفش آرمینا برگزار شد،گفت: از جوانان دعوت می‌کنیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در صنعت چرم از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی بیاموزند و مطمئن باشند پس از کسب مهارت می‌توانند جذب بازار کار شوند.

پورمجاهد تصریح کرد: خوشه چرم و فرش در استان راه اندازی شده است. دلیل این اقدامات این است که ارتقا تولید را داشته باشیم و تعداد بیشتری از جوانان بتوانند در استان و حتی در استان‌های دیگر به عنوان مربی و تولیدکننده نقش داشته باشند و به عنوان مربیان برجسته آموزش بتوانند الگوسازی مناسبی انجام دهند. یکی از اهداف برنامه امروز طبیعتا موضوع الگوسازی است تا هم جوانان ماهر را به عنوان الگو معرفی کنیم و هم این رشته تخصصی به عنوان الگو معرفی کنیم.

پورمجاهد افزود: این افتخار استان همدان است که ما میزبان استان‌های مختلف و گروه‌های مختلف کاری هستیم. در این مسابقه در یک رقابت تنگاتنگ، سه گروه به عنوان برگزیدگان انتخاب خواهند شد و جوایزی را دریافت خواهند کرد. ضمن احترام به زحمات استان‌های دیگر، استان همدان در حوزه کیف و کفش و چرم از استان‌های برجسته است. از مردم عزیز کشورمان دعوت می‌کنم از محصولات کشور خودمان استفاده کنند.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم تولیداتمان روز به روز ارتقا پیدا کند و فضای پیشرفت و ارتقا برای جوانانمان مهیا شود تا با انگیزه و اشتیاق بیشتری بتوانند تولید را ادامه دهند.

این مقام مسئول گفت: ایران سرشار از پتاسیل و ظرفیت و نیروی انسانی بسیار خوب است. استان‌های مختلف در کنار هم می‌توانند گام موثری در ارتقای صنایع بردارند. انشاالله سیستم بانکی نیز بتواند کارگاه‌های کوچک را تامین مالی کند و پیشرفت کشور سرعت بیشتری بگیرد و اشتغال وسیعتری ایجاد شود. جذب بازار در حوزه کیف و کفش به اشتغال بیشتر منجر خواهد شد. افتخار مدیریت استان این است که بتواند در کنار تولیدکنندگان باشد.

معاون اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: با توجه به سابقه همدان در صنعت چرم که وجود محله‌ای به نام چرمسازی آن را تایید می‌کند و وجود افراد ماهر در این حوزه، همدان در این صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد. صنعت چرم همدان، آینده بسیار خوبی دارد. مجدد تاکید می‌کنم تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط مثل آموزش فنی و حرفه ای، سازمان صمت و دیگر دستگاه‌ها باید تولیدکنندگان این حوزه را حمایت کنند.
 
منبع: موج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار