وهب مختاران:
وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در بازدید از روند برگزاری این مسابقات گفت: در این مسابقات از تمام استان‌های دارای ظرفیت در صنعت چرم شرکت کردند. داورا بسیار خوبی در سطح کشوری و بین المللی (از کشور ترکیه) داوری این مسابقات را برعهده دارند.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶ 21 January 2022

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در بازدید از روند برگزاری مسابقات ملی مهارت آزاد کشوری با محوریت کفش چرم، از اشتغال ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در صنعت چرم خبر داد و این صنعت را از مزایای استان همدان دانست.

به گزارش تابناک همدان، صبح امروز (جمعه اول بهمن ماه) مسابقات ملی مهارت آزاد کشوری با موضوع طراحی و ساخت کفش چرم و چرم صنعتی زنانه به صورت تیمی (یک نفر پستایی کار و یک نفر پیشکار) برگزار شد.
 
وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در بازدید از روند برگزاری این مسابقات گفت: در این مسابقات از تمام استان‌های دارای ظرفیت در صنعت چرم شرکت کردند. داوران بسیار خوبی در سطح کشوری و بین المللی (از کشور ترکیه) داوری این مسابقات را برعهده دارند.

مختاران افزود: اتحادیه کیف و کفش و چرم استان همدان، شرکت شهرک‌های صنعتی و تولیدکنندگان استان شرکای اجتماعی ما در این رویداد و المپیاد هستند. چرم در استان همدان ظرفیت بسیار خوبی دارد و اشتغال قابل توجهی در حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در حدود ۷۱۰ واحد تولیدی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه همدان در تولید کفش چرم زنانه پیشرو است، افزود: متاسفانه تولیدات همدان در استان‌های دیگر توزیع و به فروش می‌رسد. با توجه به اینکه صنعت چرم یکی از مزیت‌های اصلی استان است، سعی داریم که حلقه‌های مفقوده این زنجیره تولید را پیدا کنیم و این زنجیره را تکمیل کنیم.

مختاران تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که برنامه ریزی و طراحی شد، آموزش نیروی متخصص در این زمینه بود. موضوع دوم برگزاری این مسابقات و رویداد‌های کشوری است که در سطح کشور است که این بار در استان همدان برگزار شده است. انشاالله این موضوع تداوم داشته باشد و در سال‌های آتی نیز در استان برگزار شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در نتیجه برگزاری این مسابقات نخبگان و مزیت‌ها را شناسایی کنیم و بتوانیم با کمک بخش خصوصی کارگاه‌های تولیدی خوبی را راه اندازی کنیم.

مختاران یادآور شد: پیش از شیوع کرونا مسابقات پوشاک برگزار شد. در این مدت به علت محدودیت‌ها روند برگزاری مسابقات متوقف شد. با بهتر شدن شرایط کرونایی با این مسابقه مجددا این حوزه در دستور کار قرار گرفت. مسابقات دیگری نیز در حوزه‌های عکاسی و گردشگری نیز برگزار خواهد شد. اما با توجه به اینکه چرم از مزیت‌های تولید استان است، نگاه ویژه‌ای به آن داریم.
 
 
منبع:موج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار