رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر همدان:
کد خبر: ۱۰۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ 20 January 2022


رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: نان بی کیفیت، سلامت مردم را تهدید می‌کند و پخت ماشینی نان‌های سنتی نان مردم را آجر کرده است.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر، افزود: متأسفانه طی دو دهه اخیر و با گسترش پخت ماشینی همواره شاهد اُفت کیفیت نان در شهر همدان هستیم.

وی در این خصوص اضافه کرد: مسئولان در خواب غفلت بوده و هیچ نهادی پاسخگوی نان بی‌کیفیت نیست و فعالان مدنی نیز در سکوت مرگبار به سر می‌برند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به تغییر روش پخت نان در سال‌های اخیر اظهار داشت: پخت نان‌های سنتی به روش ماشینی موجب کاهش کیفیت و استاندارد در نان‌های سنگک و بربری شده است که این موضوع علاوه بر نارضایتی عمومی، تهدیدی جدی برای سلامتی مردم بوده و قطعاً بروز بیماری‌های گوارشی را به دنبال دارد علاوه بر اینکه موجب دور ریز بیشتر نان می‌شود.

وی با بیان اینکه نان قوت غالب اکثر خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود، افزود: نان در هر وعده غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این روز‌ها بسیاری از خانواده‌ها در تهیه نان سالم و با کیفیت با مشکلات اساسی روبه‌رو شده‌اند.

صفری افلاکی با انتقاد از کیفیت پایین آرد عرضه شده، گفت: متاسفانه اقبال مردم به مصرف نان سفید نیز مزید بر علت شده، در حالی که حذف سبوس از گندم و تولید نان از آرد سفید یک اقدام غیر عقلانی، غیر شرعی و غیر علمی است و جداسازی سبوس از گندم و تولید نان با آرد سفید در بیشتر کشور‌های توسعه یافته وجود ندارد.

وی اضافه کرد: علی‌رغم هشدار معاونت غذا و دارو و سازمان استاندارد هیچ اقدام موثری در شورای آرد و نان استان صورت نگرفته است که امیدوارم استاندار جدید یک جلسه جدی در این زمینه تشکیل دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار