کارشناس مسئول امور گلخانه و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید سالیانه ۲.۵ میلیون گل‌های شاخه بریده در سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 20 January 2022

کارشناس مسئول امور گلخانه و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید سالیانه ۲.۵ میلیون گل‌های شاخه بریده در سطح این استان خبر داد. 

به گزارش تابناک همدان، علیرضا ابراهیمی با اشاره به وجود سه هکتار گل‌های شاخه بریده در استان همدان اظهار کرد: عمده گل‌های شاخه بریده استان همدان به انواع گل رز شاخه بریده اختصاص دارد که عمده این تولیدات به خارج از استان و بیشتر به تهران ارسال و از طریق بازار گل تهران به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به تولید گل و گیاهان زینتی در استان همدان افزود:در استان همدان ۵۶ واحد گلخانه وفضای باز در بخش تولیدات گل و گیاه زینتی با سطحی معادل ۱۱ هکتار دارای فعالیت بوده که به طور مستقیم برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در بین تولیدات بخش کشاورزی تولید گل و گیاهان زینتی یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های کشاورزی به شمار می‌رود و علاقمندان خاص خود را در زمینه تولید و مصرف دارد، یاد‌آور شد:در زمینه گل‌های آپارتمانی در استان همدان در سطحی حدود یک هکتار دارای تولید ۹۰۰ هزار گل‌های آپارتمانی از انواع مختلف در سال هستیم.

وی همچنین با اشاره به تولید گل‌های فصلی و نشایی با سطحی حدود ۲.۷ هکتار در استان همدان نیز تصریح کرد: در سال گذشته  سه میلیون انواع گل‌های فصلی و نشایی در استان همدان تولید شده است.

ابراهیمی از تولید ۶۰۰ هزار انواع درخت و درختچه زینتی در استان همدان در سال گذشته در سطح ۴.۵ هکتار خبر داد و خاطر نشان‌کرد:تولید گل و گیاهان زینتی بویژه گل‌های شاخه بریده  دارای درآمدزایی و اشتغال بالایی بوده و به همین دلیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: تولیدات گل و گیاه زینتی درخت و درختچه و نیزگل‌های فصلی و نشایی استان علاوه بر بازار استان به بازار سایر استان‌های همجوار نیز ارسال‌می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار