مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اهمیت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، از فعالیت تعداد ۱۲ واحد گلخانه‌ای در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 20 January 2022
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اهمیت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، از فعالیت تعداد ۱۲ واحد گلخانه‌ای در شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، عبدالحسین اکبری بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی به صورت کشت گلخانه‌ای در تمام طول سال انجام می‌گیرد و این محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. 

وی تصریح کرد: در شهرستان بهار در حال حاضر ۴ هکتار گلخانه وجود دارد که در این واحد‌ها انواع سبزی و صیفی‌جات و گل و گیاهان زینتی تولید می‌شود.

اکبری بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد توسعه گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای با توسعه واحد‌های در حال ساخت افزایش خواهد داشت و عمده محصولات تولید شده شامل خیار، گوجه فرنگی و گیاهان زینتی است.
 
لازم به ذکر است که شهرستان بهار یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که می‌توان برای برون رفت از بحران کم‌آبی و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن، کشت‌های گلخانه‌ای را توسعه داد.

مدیر جهاد کشاورزی بهار عنوان کرد از ابتدای سال جاری نیز توسعه حدود ۲ هکتار دیگر آغاز شده که در مرحله ساخت و آماده سازی است.

وی تصریح کرد: احداث شهرک گلخانه‌ای نیز در دستور کار این مدیریت قراردارد و بصورت جدی در حال پیگیری می‌باشد.

اکبری در بخشی از سخنان خود به اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی بهار در رابطه با سرما زدگی گلخانه‌ها اشاره و افزود: در خصوص پیشگیری از خسارت سرمازدگی به سازه و محصولات گلخانه‌ای توزیع اطلاعیه از طریق شبکه ترویج، شبکه‌های اجتماعی و تماس تلفنی با گلخانه داران اطلاع رسانی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای از نظر صرفه جوئی در مصرف آب و افزایش عملکرد محصولات تولیدی ترویج کشت‌های گلخانه‌ای از راه‌های مختلف و اعطای تسهیلات بانکی با نرخ ۱۴ درصد صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار