کد خبر: ۱۰۲۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 20 January 2022
استاندار همدان، در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده این استان در روز ملی صادرات که با حضور دکترد فرهاد نوری، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: عرصه اقتصاد، آوردگاه و رزمگاهی بود که پیروزی رزمندگان اقتصادی کشور بر دشمنان مردم ایران در آن رقم خورد.

علیرضا قاسمی فرزاد اشاره ای به بحث خام فروشی نفت کرد و گفت:  خام‌فروشی در تاریخ ایران، از زمان اکتشاف نفت به شکلی ویژه انجام گرفت که جز وابستگی اقتصادی، چیزی به دنبال نداشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خام‌فروشی، رفته‌رفته کنار گذاشته و، در راستای عدم وابستگی و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور، گام‌های اساسی برداشته شد.
 
وی افزود: با عملیاتی کردن طرح پرهیز از خام فروشی بعد از انقلاب اسلامی، هم منابع و معادن خدادادی تضمین و، هم منافع آن به نسل‌های آینده منتقل شد. 

استاندار همدان تصریح کرد: در هر زمان که رویکرد جمهوری اسلامی، توسعه محور بوده، دشمنان انقلاب و مردم، سعی کرده‌اند تا با تحریم‌ها و دست‌اندازی‌ها مانع ایجاد کنند. 

قاسمی فرزاد گفت:  با توجه به ظرفیت استان همدان، می‌توان از منابع و معادن آن در راستای پیشرفت کشور و توسعه استان بهره‌برداری کرد.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصاد در شرایط تحریم به مثابه افسران نبرد اقتصادی، جهادی عمل کردند. 

استاندار همدان گفت:  چشم‌اندار کشور و استان همدان در صادرات غیر نفتی، بسیار روشن است. تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان، زمینه توسعه صادرات غیر نفتی را فراهم کنند. 

وی اشاره کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای رفع مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی حمایت می‌شود.


 مبع: اداره کل روابط عمومی استانداری همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار