انتقال آب از تالوار؛
استاندار همدان در سفر خود به پایتخت و در راستای پیگیری موضوع تامین پایدار آب شرب همدان، با وزیر نیرو دیدار کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 20 January 2022

به گزارش تابناک همدان، در این جلسه، موضوع خط انتقال آب از سد تالوار به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار همدان در این نشست تشریح کرد که پروژه‌ی مذکور از سال ۸۶ پس از یک تاخیر سه ساله آغاز و تا کنون پس از ۱۴ سال هنوز به اتمام و بهره‌برداری نرسیده است.

قاسمی فرزاد اضافه کرد:با توجه به سطح آب‌های زیرزمینی، ذخایر سد‌های استان‌همدان و همچنین میزان مصرف مورد نیاز، تکمیل پروژه‌ی مذکور برای تامین پایدار آب ضروریست.

استاندار همدان با اشاره به این مطلب که تامین موقت و مقطعی آب از طریق برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز استان بوده و همچنین تبعات زیادی را در آینده خواهد داشت، افزود:در استان همدان تمامی همگرایی و هم‌افزایی لازم در بین مدیران برای به نتیجه رسیدن پروژه‌ی انتقال آب از تالوار وجود دارد.

قاسمی فرزاد با بیان ویژگی‌های طرح و نیاز‌های فنی و اعتبارات مورد لزوم، اظهار داشت:این خط انتقال با توجه به جمیع جهات، از جمله ظرفیت تامین آب توسط این خط، میزان مصرف آب همدان، وضعیت ذخایر آب استان و همچنین پیشرفتی که طرح تا کنون داشته است باید هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

در این جلسه، وزیر نیرو برای تامین اعتبار مورد نیاز طرح، مساعدت‌های جدی وزارت نیرو را حتمی دانسته و با هماهنگی‌های لازم بین وزارت نیرو و پیمانکار طرح مقرر شد هرچه سریعتر خط انتقال آب تالوار-همدان به اتمام و بهره‌برداری برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار