رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با بیان اینکه به دلیل غفلت‌های بخشی از صنعت چرم از بین رفت اما در زمان اپیدمی کرونا از واحد‌ها خواستیم آرام آرام جلو آیند لذا این رسته‌های شغلی در حال فعالیت و تولید بودند.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ 18 January 2022

به گزارش تابناک همدان، احمد گازرانی  در جمع خبرنگاران با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه تخصصی این صنف تاکید کرد: این صنعت بسیار توانمند است اما متاسفانه به دلیل غفلت‌هایی بخشی از صنعت چرم از بین رفت. در سال‌های قبل اتفاقات بسیار خوبی در این صنعت رخ داد و همدان مجدد در این صنعت مطرح شد.

گازرانی افزود: برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی که به همت فعالین این عرصه اجرایی شد، سبب شد همدان در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشد و قطار تولید صنعت کیف و کفش چرم همدان در حال حرکت است و تلاش بر این است که بتوانیم این صنعت بهتر از این حرکت کند در سال‌های پیش به دلیل تعطیلات ناشی از کرونا، از واحد‌ها خواستیم آرام آرام جلو آیند. در این مدت که صنعت و تولید ضعیف شده بود، خوشبختانه رسته‌های شغلی مربوط به چرم در حال فعالیت و تولید بودند.

وی افزود: تلاش کردیم با بیرون آمدن از شرایط و محدودیت‌های ناشی از کرونا برنامه‌های جدیدی را پیش بگیریم. حال که کرونا به حمد الهی ازآن شرایط پیشین فاصله گرفته و وضعیت همدان به رنگ آبی درآمده است، برنامه‌ها در حال اجرا است. در این میان برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای که پایلوت آن همدان بود را در دستور کار قرار دادیم.

گازرانی خاطر نشان کرد: ششمین نمایشگاه تخصصی صنعت چرم و کیف و کفش همدان روز ۳۰ دی گشایش خواهد یافت، تا ۳ بهمن ادامه خواهد داشت واز ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان محترم خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای جذب بازار جدیدی که ایجاد شده است، شرایط بسیار خوبی را فراهم کردیم تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی در صادرات نیز سهم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تنها راه نجات کشور صادرات کالا‌های غیرنفتی است. کشور‌های تاجیکسان، ارمنستان، روسیه، افغانستان، عراق، اقلیم کردستان، ترکیه و سوریه برنامه‌هایی را اجرا و تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم و در نمایشگاه‌های آن‌ها حضور داشتیم تا بتوانیم برنامه‌های مورد نظر را پیش ببریم.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از دو سال است محدودیت‌های سفر وجود داشت، خوشبختانه تولیدکنندگان از این نمایشگاه بسیار استقبال کردند. در نمایشگاهی که پیش‌تر در شیراز برگزار شد، ظرفیت سالن اجازه نداد تا از حضور تمام تولیدکنندگان همدانی متقاضی شرکت در نمایشگاه بهره ببریم. در نمایشگاه مشهد حدود دو سالن به طور کامل در اختیار تولیدکنندگان همدانی بود که موجب جلب توجه به ویژه جلب نظر و توجه وزیر محترم صمت قرار گرفت و سخنان وی را در حوزه چرم به استان همدان معطوف کرد.

گازرانی با اشاره به رونق صنعت چرم همدان، تصریح کرد: محصولات برخی از کارخانه‌های فعال در صنعت چرم تا چند ماه آینده پیش‌فروش شده است. این صنعت به خوبی حرکت کرده است. تنها راه نجات یک صنعت، این است که مشتری و بازار جدید جذب کند. مشتری این صنعت در حال جذب است. هدف از برپایی این نمایشگاه جذب مشتری جدید، آشنایی با تولیدکنندگان و ماشین‌آلات جدید، کارخانه‌داران مواد اولیه و … با یکدیگر است.

 

نمایشگاه تخصصی چرم سبب ارتقا این صنعت خواهد شد
وی با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه در هر صنعت، می‌تواند آن را ارتقا و رشد دهد و جایگاه یک صنعت را متحول کند، گفت:۵۰ غرفه در یکی از سالن‌های نمایشگاه بین المللی همدان در این نمایشگاه حضور دارند که البته فضای مورد نیاز ما را فراهم نمی‌کند. انتظار داریم در سال‌های آتی در فضایی مناسب‌تر به ارائه خدمات بپردازیم. در این نمایشگاه ۳۰ برند از برند‌های فعال همدانی شرکت خواهند کرد که در کارگاه‌های آنان بین ۲۵ تا ۲۰۰ نفر اشتغال دارند.

گازرانی افزود: همچنین غرفه دارانی از شهر‌های تهران، تبریز، مشهد، اسلامشهر، قم و هیدج حضور دارند که اکثرا تولیدکننده کفش و مواد اولیه و ماشین‌آلات هستند. در این دوره در نمایشگاه سعی کردیم افراد توانمند را شناسایی کنیم، از این رو در روز یکم بهمن ماه مسابقه بین المللی در صنعت کیف و کفش با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی همدان برگزار خواهیم کرد. فراخوان این مسابقه در ماه‌های قبل منتشر شد و تیم‌های مختلف در این مسابقه ثبت نام کردند پس از گزینش‌های اولیه، ۱۲ تیم به مرحله نهایی راه یافتند تا در طراحی و ساخت کفش زنانه به رقابت بپردازند. محور این مسابقه با توجه به اینکه بیش از ۹۸ درصد تولیدات چرم همدان، کفش زنانه است، انتخاب شد. داوری این مسابقات از داوران بین المللی و مطرح کشور و همچین یک داور از ترکیه بر عهده دارند. تنوع تولید کفش زنانه تولیدکنندگان همدانی، در کشور بی نظیر و همدان در این موضوع در کل کشور شناخته شده است.

نبود نیروی کار متخصص از چالش‌های صنعت چرم در استان است
گازرانی تاکید کرد: اکثر کارخانه‌های ما، امروز به دنبال کارگر هستند، اما متاسفانه نیروی کار متخصص وجود ندارد. این صنعت در به کار گیری افراد جویای کار می‌تواند نقش موثری داشته باشد. صنعت چرم همدان با پای کار آمدن اداره کل فنی و حرفه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، می‌تواند در تامین بخشی از یک میلیون جفت کفش صادراتی کشور سهیم باشد.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان در پایان گفت: دپارتمان طراحی، مدلسازی و آموزش کیف و کفش چرم همدان با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد شد که طی روز‌های آتی افتتاح خواهد شد. تا با استفاده از این ظرفیت تربیت نیروی متخصص صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار