‍ در اولین نشست قرارگاه شهید امانی شهرستان همدان مطرح شد
کد خبر: ۱۰۲۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ 18 January 2022
فرماندار شهرستان همدان از راه‌اندازی قرارگاه نظارتی شهید حاج صادق امانی خبر داد و گفت: فعالیت این قرارگاه با ستاد تنظیم بازار متفاوت است و هدف اصلی آن صرفاً نظارت و بازرسی از مبدا تا مصرف است.

به گزارش تابناک همدان،  محمد علی محمدی با اشاره به نقش فعال بسیج در همه عرصه‌های اجتماعی کشور افزود: با توجه به ضرورت امر مهم نظارت بر بازار تشکیل این قرارگاه با محوریت بسیج اصناف و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط با استفاده از نیرو‌های داوطلب بسیجی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار همدان یادآور شد: بر اساس مصوبه ابلاغ شده دولت مسوولیت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی و خوراکی‌های موضوع قانون انتزاع، بعنوان تجربه‌ای جدید بر عهده جهاد‌کشاورزی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان بسیج مستضعفین منعقد و ابلاغ شده است که بر اساس آن با همکاری بسیج اصناف تحت مدیریت جهاد‌کشاورزی نسبت به انجام نظارت و کنترل قیمت‌های اقلام کالا‌های اساسی و خوراکی در فرایند تامین، تولید و توزیع اقدام می‌شود.

محمدی با اشاره به ضرورت تسریع در اجرایی نمودن این دستورالعمل تاکید کرد: جهاد کشاورزی شهرستان موظف است از همه ظرفیت‌های موجود در این راستا بهره گیری نماید و انجام این مهم در مرکز استان بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و عزم دولت در راستای توجه به معیشت مردم اجرای طرح‌های نظارتی باید با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط هدفمند و بنحوی برنامه ریزی شود که صرفا به مرحله توزیع و عرضه کالا در واحد‌های صنفی محدود نشود.

فرمانده بسیج سپاه ناحیه همدان نیز در این نشست از سازماندهی ۶۶ نفر نیروی بسیجی داوطلب در راستای اجرای طرح نظارتی قرارگاه شهید امانی در مرکز استان خبر داد و گفت: این نیرو‌ها پس از آموزش و بررسی صلاحیت‌های لازم به جهاد کشاورزی شهرستان معرفی شده اند.

سرهنگ پاسدار علی بقایی افزود: با توجه به آثار احتمالی اخبار حذف ارز ترجیحی و در پیش رو داشتن بازار عید نوروز باید ساز و کار و سایر ملزومات اجرای طرح نظارتی قرارگاه شهید امانی هر چه سریعتر تامین و با حداکثر توان وارد عمل شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار