رئیس پلیس فتای استان همدان نسبت به ارسال پیامک جعلی تعیین تکلیف املاک خالی از سکنه و کلاهبرداری از این طریق هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 16 January 2022
رئیس پلیس فتای استان همدان نسبت به ارسال پیامک جعلی تعیین تکلیف املاک خالی از سکنه و کلاهبرداری از این طریق هشدار داد.

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت:مجرمان سایبری با بررسی و رصد فضای رسانه‌ای کشور هر زمان که قرار است خدمات یا طرحی اطلاع رسانی شود یک پلتفرم مرتبط با آن طرح را شبیه سازی کرده و بر اساس آن از اطلاعات هموطنان کلاهبرداری یا سوء استفاده می‌کنند.

او گفت:در همین زمینه در چند روز گذشته سامانه‌ای برای تعیین تکلیف وضعیت سکونت املاک خالی به شماره‌های مالکان این خانه‌ها از سرشماره V.MASKAN ارسال شده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: متن پیامک مبنی بر اینکه «ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است لطفا تا تاریخ ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ و یا ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تعیین کنید در غیر اینصورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام خواهد شد.» مورد تایید وزارت راه و شهرسازی است.

سرهنگ سرخوش گفت: این اطلاع رسانی به شکل انبوه در کشور انجام شد بنابراین کلاهبرداران با ارسال همین پیامک، اما از سرشماره‌های جعلی داخل پیامک یک لینک جعلی قرار داده و با فریب شهروندان یک نرم افزار مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آن‌ها نصب می‌کنند.

به گفته او برخی از شهروندان به علت نداشتن آگاهی از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌گیرند و تلفن همراه آن‌ها عامل جرم شده یعنی از سیم کارت و تلفن همراه سوءاستفاده و پیامک‌هایی را از جانب قربانی ارسال می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: سازمان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی از شماره تلفن‌های پوششی موسوم به " number mask " برای اطلاع رسانی و ابلاغیات استفاده کرده و به هیچ عنوان از شماره تلفن‌های شخصی استفاده نمی‌کنند.

سرهنگ سرخوش از مردم خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار