کد خبر: ۱۰۲۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 16 January 2022
استاندار همدان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان همدان که با حضور دکتر محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، دکتر توسلی نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان تشکیل شد، گفت: در استان باز‌آفرینی پایدار و با ثباتی، در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی  فرزاد بیان کرد: در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان، دو موضوع مهم یعنی بازسازی بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی با توجه به اهمیت بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، باز‌سازی آن‌ها در ستاد بازآفرینی شهری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود:  برای حل موضوع باز آفرینی شهری در استان، دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی استان باید مشارکت رسمی و جدی داشته باشند. 

 وی اشاره ای به بافت های فرسوده کرد و گفت:  با توجه به موقعیت شهر همدان و همچنین شهر‌های تابعه، بافت‌های فرسوده نیاز مبرمی به بازآفرینی دارند که باید مورد پیگیری مدیران مربوطه قرار گیرد یکی از مزایای بازسازی و باز آفرینی بافت فرسوده در همدان، پیشگیری از آسیب‌ها و تخریب‌های زلزله‌های احتمالی است. 

قاسمی فرزاد یادآور شد: دولت، شهرداران و اعضای شورا‌های شهر و دیگر دستگاه‌های و سازمان‌ها نیز در راستای بازسازی و بازآفرینی شهری همدان  به شکل جهادی مورد توجه  مسئولان استانی قرار گیرد و در این زمینه  حمایت  پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد.

وی اشاره ای به برخی از بافت‌های فرسوده که به شکل کوچک یا ریزدانه هستند کرد و گفت: برای بازسازی می‌توان با چند واحد همجوار دیگر تجمیع شده و در راستای باز‌آفرینی آن‌ها اقدام کرد که در این صورت نیاز به مشوق‌هایی از سوی شهرداری، نظام مهندسی دارد.

فرماندار همدان گفت: یکی از مشوق‌هایی که می‌تواند در زمینه ترغیب بازسازی بافت‌فرسوده به صورت تجمیع انجام گیرد، صدور پروانه رایگان یا کم هزینه، که تسهیل‌گر و شتاب‌دهنده است و با توجه به فرآیند طولانی صدور پروانه در مجموعه شهرداری و نظام مهندسی باید این اقدام ظرف یک ماه انجام و اجرا شود زیرا نظام مهندسی می‌تواند ظرف ۱۵ روز بررسی‌های خود را انجام و حداکثر تا یک ماه، پروانه مورد نظر را صادر کنند. 

وی افزود:  سکونت گاه‌های غیر رسمی، یکی دیگر از موضوعات باز آفرینی شهری است که باید مورد توجه مدیران مربوطه و مسئولان شهر قرار گیرد که برای این منظور می‌توان حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌ها و مجموعه‌هایی مانند بنیاد برکت، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در راستای تبدیل این سکونت‌گاه‌ها به مناطق استاندارد و قابل سکونت، جلب کرد.

استاندار همدان تصریح کرد:  تقاضای ما از مجموع وزارت راه و شهرسازی این است که در راستای باز‌آفرینی شهری با فراهم کردن زمین رایگان تدابیری بیاندیشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار