به مناسبت روز ملی هوای پاک در استان همدان انجام می‌شود:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از افتتاح سیستم تصفیه خانه پساب مجتمع دامپروری بزرگ استان در ملایر به مناسبت روز ملی هوای پاک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 16 January 2022
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از افتتاح سیستم تصفیه خانه پساب مجتمع دامپروری بزرگ استان در ملایر به مناسبت روز ملی هوای پاک خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، محسن جعفری نژاد با اعلام این خبر افزود: این مجتمع به دلیل تولید پساب با حجم زیاد دارای آلایندگی شدید در پیرامون واحد بود که موجب آلودگی آب و خاک را فراهم آورده بود و در فصل گرما موجب انتشار بوی نامطبوع در منطقه می‌کرد.

جعفری نژاد ادامه داد: با احداث و راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب متناسب با کمیت و کیفیت فاضلاب تولیدی، علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، از هدر رفت آب نیز جلوگیری شده و پساب تصفیه شده مجددا به مصرف مجتمع خواهد رسید.

وی دیگر برنامه‌هایی که به مناسبت روز ملی هوای پاک ۲۹ دی ماه در استان همدان برگزار می‌شود را برشمرد و افزود: دیدار با ائمه جمعه شهر‌های همدان و بهار، انعقاد تفاهم نامه با اداره کل ورزش و جوانان استان، نشست با دبیران سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان، حضور در برنامه تلویزیونی، شرکت در نشست تخصصی رسانه ای، بازدید از دفتر یکی از رسانه‌های محلی استان، برگزاری کلاس آموزشی نحوه مدیریت شهری در شرایط اضطرار آلودگی هوا برای کارکنان شهرداری همدان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان، بازدید از شرکت سیمان نهاوند به عنوان واحدی که در بحث آلودگی هوا اقدامات پیشگیرانه و عملکرد مناسب داشته است از جمله برنامه‌هایی است که به این مناسبت در استان انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار