رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:سرماخوردگی همزمان اعضای یک خانواده احتمال مبتلا شدن آن‌ها به ویروس اُمیکرون را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 15 January 2022
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:سرماخوردگی همزمان اعضای یک خانواده احتمال مبتلا شدن آن‌ها به ویروس اُمیکرون را نشان می‌دهد.

به گزارش تابناک همدان،  دکتر محمد مهدی مجذوبی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت:یکی از علائم ابتلا به ویروس اُمیکرون سرماخوردگی است که منجر به بستری افراد نمی‌شود و بنابراین باید بیش از پیش حواسمان به این موضوع باشد.

او گفت: تاکنون در سه مرحله بیش از ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است و از این میزان یک میلیون و ۳۱۸ هزار دُز مربوط به مرحله اول، یک میلیون و ۱۲۸ هزار دُز دوم و ۲۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر هم دز سوم یا «دُز یادآور» را تزریق کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: از مجموع افراد ۱۲ تا ۱۸ سال این استان ۹۳ درصد نوبت اول و ۷۷/۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند همچنین ۹۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند.

به گفته مجذوبی ۵۱ مرکز واکسیناسیون به همراه ۱۵ مرکز تجمیعی و یک واحد سیار کار تزریق واکسن را در این استان بر عهده دارند و هم اینک ۲۵۰ هزار دُز واکسن ذخیره در این استان وجود دارد.

او درباره رنگ بندی کرونایی استان همدان گفت: وضعیت کرونایی شهرستان تویسرکان هفته گذشته از آبی به رنگ زرد تغییر یافته بود که از اواسط هفته گذشته وضعیت آن دوباره آبی شده و هم اینک همه ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۱۷۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۱۰۰ هزار و ۱۷۲ نفر در این استان رسیده است و شیوع ویروس کرونا موجب جان باختن سه هزار و ۱۶۵ نفر در این مدت زمان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت:تاکنون در پنج هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان همدان (۵۰ درصد) دستگاه تهویه مناسب نصب شده است و با دریافت «فن های» اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مابقی کلاس‌های درس استان نیز به این امکان مجهز می‌شوند.

محمد پور داود گفت: بازدید دوره‌ای روسای آموزش پرورش از مناطق و نواحی به همراه مدیران مدارس به صورت جدی در دستور کار است به نحوی که در این مدت ۲ هزار و ۲۹۵ مورد بازدید از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان انجام شده است.

او گفت: آزمون دانش آموزان استان به صورت حضوری برگزار شد و هم اینک امتحانات در همه دوره‌های تحصیلی به استثنای پایه‌های اول تا چهارم ابتدایی که به صورت ارزشیابی توصیفی است، حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به منظور پاسخگویی به دغدغه والدین و دانش آموزان در زمینه بیماری کووید ۱۹ خط تلفن ۱۵۷۰ راه اندازی شده و از صبح تا ساعت ۱۵ آماده پاسخگویی به مسایل مرتبط با کرونا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار