کد خبر: ۱۰۱۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ 25 December 2021
رسانه‌ها برای قانع کردن مخاطب خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از این تکنیک‌ها، تداعی معانی است. رسانه‌ها سعی می‌کنند با پیوند دادن معانی خاصی با محصول و یا ایده‌ای، در نظر دارند ما را قانع کنند که آن محصول را بخریم یا آن ایده و باور را قبول کنیم.


به گزارش تابناک همدان، یکی از روش‌هایی که رسانه‌ها برای اقناع مخاطب استفاده می‌کنند تکنیک تداعی معانی است. همان‌طور که می‌دانید همه انسان‌ها آرزو‌ها و خواسته‌هایی دارند که بسیاری از آن‌ها مانند سلامتی، موفقیت، امنیت و ثروت، مشترک هستند.
 
رسانه‌ها سعی می‌کنند با پیوند دادن این معانی با محصول و یا ایده‌ای که دارند ما را قانع کنند که آن محصول را بخریم یا آن ایده و باور را قبول کنیم. به‌عنوان مثال وقتی رسانه‌ای تصویری از فقر و بدبختی کشوری را نشان می‌دهد و در انتها تصویری از مسئولی از آن کشور را نشان می‌دهد که شاد و خندان در حال پیاده شدن از خودروی لوکسش است آن وضعیت اسفناک را به عملکرد آن مسئول نسبت می‌دهد. یا وقتی دونده‌ای را نشان می‌دهد که با موفقیت از خط پایان می‌گذرد و در پایان کفش‌های او را نشان داده و موفقیت‌های آن قهرمان را به کفش‌هایش نسبت می‌دهد، به این وسیله این کفش ورزشی را تبلیغ می‌کند. همراهی با جماعت هم از راه‌های تداعی معانی است.
 
به این ترتیب که رسانه‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از مردم، عمل خاصی را انجام می‌دهند یا عقیده خاصی دارند؛ پس برای اینکه شما هم از قافله عقب نمانید با بقیه همراه شوید.
 
منبع: شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار