استاندار همدان گفت: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید، باید از تمامی ظرفیت‌های استان کمک گرفته شود
کد خبر: ۱۰۱۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶ 17 December 2021
با نگاه مثبت در جهت رفع مسایل و مشکلات تولید گام بردارید
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر: علیرضا قاسمی فرزاد ظهر جمعه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملایر ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف اظهار داشت:در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید،باید از تمامی ظرفیت های استان کمک گرفته شود.
 
وی گفت: با توجه به داشتن این ظرفیت‌ها باید شهرستان بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرد و در این زمینه برای توسعه و اشتغال بیشتر در شهرستان ملایر پیگیر مطالبات و نیاز‌های شهرستان هستیم.

 استاندارهمدان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله تولید و رفع موانع سد راه تولید بیان کرد: امروز مبحث مهم دولت و شخص رئیس جمهور نیز تاکید بر اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی است که در این زمینه اول باید موانع تولید را در کشور رفع کنیم.

وی در ادمه عنوان کرد: یکی از موضوعات مطرح شده معدن سرمک بود که با توجه به بازدیدی که از این معدن داشتیم این معدن یکی از معادن پویا و فعال شهرستان ملایر است که با مدیریت خوب وبا استفاده از دانش فنی و اطلاعات روز پیش می‌رود و برای اشتغال و توسعه بیشتر با توجه به مشکلات مطرح شده به ویژه صدور پروانه زیست محیطی حتما باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد که در این زمینه جلسات و پیگیری‌های لازم را از استان خواهیم داشت.
 
با نگاه مثبت در جهت رفع مسایل و مشکلات تولید گام بردارید

قاسمی فرزاد همچنین با گریزی به حوزه کشاورزی شهرستان ملایر و ظرفیت‌های آن افزود: در حال حاضر طرح فراز را درملایر دنبال می‌کنیم که حمایت شود تا بتوانم تسهیلات لازم را برای اجرای شدن بیشتر این طرح در راستای بالا بردن ظرفیت و کیفیت محصول انگور در تاکستان‌های این شهرستان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حمایت از تولید و حوزه صنعت شهرستان را در دستور کار داریم و در زمینه گردشگری هم ملایر ظرفیت‌های خوبی دارد که این بحث نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
 
قاسمی فرزاد مطرح کرد:ملایر در حوزه مبل و منبت و انگور سرامد است و دو نشان جهانی در کارنامه خود دارد که در این حوزه باید ورود جدی داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه منابع طبیعی استان آمادگی دارد تا ظرفیت این حوزه را برای تولید کنندگان چوب قرار دهد بیان کرد: در این راستا با توجه به نیاز استان به ویژه شهرستان ملایر به چوب با توجه صنعت مبل و منبت این شهرستان علاوه برتامین منابع چوب مشکلات اقتصادی این حوزه نیز حل می‌شود.

 
با نگاه مثبت در جهت رفع مسایل و مشکلات تولید گام بردارید

محور کشور باید بر پایه اقتصاد باشد

 در ادامه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: محور کشور باید بر پایه اقتصاد باشد و اگر بر این محور باشد اشتغال و صادرات توسعه پیدا می‌کند.

هادی بیگی نژاد با تاکید بر رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان خاطر نشان کرد: برای تحقق بیشتر توسعه و اشتغال شهرستان واحد‌های صنعتی باید از مجموعه شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت دانش بنیان استفاده کنند و حوزه کشاورزی شهرستان نیز بر پایه فرآوری و صنعت محور باشد.
 
وی به ضرورت حمایت از معادن سرمک تاکید کرد و گفت:صدور مجوز طرح توسعه معادن سرمک،بیش از 600 اشتغال ایجاد می کند و تامین مواد اولیه برای قطعه سازی و ساخت باطری را به دنبال دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:مقدمات زراعت چوب در شهرستان انجام شده است ،باید زنجیره ای پیش برویم تا اشتغال و اقتصاد منطقی شود.

فضای شهرستان ملایر فضای توسعه و اشتغال است 

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: فضای شهرستان ملایر فضای توسعه و اشتغال است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد:شهرستان ملایر در حوزه فروسیلیس ،صنایع و معادن علاقمندی های بسیاری دارد و عمده نیاز این صنایع در حوزه برق است.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: پیگیر هستیم تا نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر را جز اولویت‌های ملی قرار دهیم و با توجه به اینکه این پروژه مهم کلنگ‌زنی زنی شده باید به سر انجام برسد.

 وی در ادامه افزود: در ملایر حوزه دامپروری حوزه موثر و خوبی است که مجموعه بنیاد مستضعفان وشستا و.. در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند و با ایجاد هر چه سریعتر واحد دامداری ۶ هزار راسی شاهد توسعه در این حوزه خواهیم بود.
 
 آزادیخواه مطرح کرد: بنا داریم که توسعه کارخانه پگاه را در ملایر با توجه به ظرفیت ملایر در این شهرستان نیز داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مباحث بحث بودجه ۱۴۰۱ است که اتفاق‌های افتاده است برای برخی پروژه‌های ملی مانند چهار خطه کردن محور ملایر، آب رسانی از سد کلان، ورزشگاه ۵ هزار نفره بودجه‌ها وجود دارد و حذف نشده فقط از ملی به استانی تغییر کرده است و امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

 وی ضمن انتقاد از روند کند اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر اضافه کرد: در فاضلاب شهری ملایر واقعا مشکل داریم که معدلش بسیار عقب است که امیدواریم با پیگیری مسئولان مربوطه در استان به سر انجام برسد.

نماینده مردم، ملایر در مجلس شورای اسلامی پیگیری هر چه سریعتر شهرک مبل و منبت را نیز از اولویت‌های شهرستان دانست و گفت: یکی از محور‌های توسعه شهر ملایر حوزه مبل و منبت است که با رضایت ساکنین و کشاورزان ایجاد شهرک مبل و منبت را داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری ملایر نیز به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملایر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود در راستای توسعه اقتصادی در راستای فرمایشات رهبری در سال تولید و پشتیبانی‌هاپروژه‌های مهمی با سرمایه گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در دست اقدام دارد.

حسین فارسی مهمترین این پروژه‌ها را منطقه ویژه اقتصادی سامن، طرح توسعه فروسلیس، احداث دامداری ۶ هزار راسی دام مولد شرکت ملارد شیر وابسته به شستا، احداث گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد، توسعه ۲۰ هکتاری شهرک صنعتی مبل و منبت حاجی آّاد، احداث شهرک ۲۰۰ هکتاری خیاطان ازندریان و نیروگاه ۵۰۰ مگا واتی توسط شرکت برق حرارتی برشمرد.

وی بیان کرد: رفع مشکلات و موانع برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این پروژ‌ها از مطالبات مسئولان و مردم است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار