کد خبر: ۱۰۱۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 05 December 2021
به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی در ستاد مدیریت پسماند شهرستان همدان گفت: وضعیت نامناسب واحد‌های ضایعاتی محصول دیدگاه و عملکرد دستگاه‌های ذیربط است و متاسفانه وارث آن آینده‌های ما هستند.

وی با اشاره به عدم اقدام قانونی و برخورد دستگاه‌های اجرایی مسئول تصریح کرد: بپذیریم همه ما در این امر قصور و کوتاهی کردیم.

فرماندار همدان یادآور شد: از طرفی هزینه قابل توجهی صرف جمع آوری زباله می‌شود و از طرف دیگر شاهد سرقت زباله، ضایعات و وضعیت نابسامان عدم مدیریت در جمع آوری زباله هستیم.

وی افزود: محیط زیست، شهرداری همدان و مریانج، جهادکشاورزی، مرکز بهداشت، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره برق باید با هماهنگی مرجع قضایی ضمن اقدام حقوقی وظیفه خود را در این خصوص انجام دهند.

محمدی اضافه کرد: با وضعیت کنونی فعالیت واحد‌های ضایعاتی در اقصی نقاط شهر بویژه راه روستایی انصارالامام از برخورد قهری نتیجه معکوس میگیریم و باید به فکر انتقال واحد‌های ضایعاتی به مکانی مناسب و قابل مدیریت باشیم.

فرماندار همدان گفت: کم کاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه در قبال تجاوز به حریم راه، تغییر کاربری غیر مجاز، فعالیت بدون پروانه کسب و واگذاری انشعاب به واحد‌های ضایعاتی از مصادیق ترک فعل است که درجای خود قابل پیگیری است.

وی افزود: اگر واحد‌های ضایعاتی و جمع آوری زباله را مدیریت نکنیم مدیریت شهری ما و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط توسط این واحد‌ها مدیریت خواهد شد. 

محمدی اظهار کرد: سایت ۳۰ هکتاری و سرمایه گذار بخش خصوصی توسط شهرداری برای تجمیع، جابجایی و استقرار واحد‌های ضایعاتی پیش بینی شده است که باید با زمانبندی مناسب و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مسئول در کنار شهرداری بدنبال اجرایی شدن آن باشیم.

فرماندار همدان افزود: انجام این طرح ممکن است با طی فرایند‌های قانونی یکسال بطول بیانجامد که ملاحظاتی دارد از جمله قطعه بندی مکان مورد نظر، چگونگی واگذاری به واجدین شرایط و در نظر گرفتن سود سرمایه گذار طرح که باید یا طرح پیشنهادی بهتری داشته باشیم یا این کار را با هم افزایی هر چه سریعتر آغاز کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: ساماندهی وضع موجود، جلوگیری از افزایش این واحد‌ها و همزمان پیگیری راه اندازی سایت شهرداری بعنوان مهمترین دستور کار این کارگروه مد نظر قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار