دبیر مرکز مطالعات جمعیت ایران:
دبیر مرکز مطالعات جمعیت ایران اعلام کرد که سالی بیش از ۴۰۰ هزار سقط جنین در این کشور به وقوع می‌پیوندد.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ 04 December 2021
دبیر مرکز مطالعات جمعیت ایران اعلام کرد که سالی بیش از ۴۰۰ هزار سقط جنین در این کشور به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا، صالح قاسمی، دبیر مرکز مطالعات جمعیت در ایران سقط جنین را یکی از متغیر‌های بسیار تعیین‌کننده در تعداد تولد‌ها عنوان و اعلام کرد: براساس حداقل آمار مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی سالانه بیش از ۴۰۰ هزار سقط جنین انجام می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای درست قانون جوانی جمعیت می‌تواند باعث کاهش محسوس آمار سقط جنین شود، افزود: طی پنج سال گذشته تعداد موالید با روند کاهشی همراه بوده است.

دبیر مرکز مطالعات جمعیت در ایران بیان کرد: تعداد یک میلیون و ۵۷۰ هزار تولد در سال ۹۴ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تولد در سال ۹۹ رسیده است و در بهار و تابستان سال جاری نیز روند کاهشی تولد‌ها همچنان ادامه دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه حدود ۳ درصد از این سقط‌ها ناشی از روابط خارج از عرف یا به تعبیری غیرمشروع است، اظهار کرد: ۹۶ درصد از این سقط‌ها نیز در نهاد قانونی و شرعی خانواده رخ می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از این سقط‌ها به سقط‌های غیر ارادی و

مشکلات پزشکی که در مادر اتفاق می‌افتد مربوط می‌شود، اما مابقی سقط‌ها، سقط‌های ارادی است که بخشی با مجوز پزشکی قانونی و بخش دیگری بدون مجوز پزشکی قانونی که تحت عنوان سقط جنایی و غیر قانونی از آن‌ها یاد می‌کنیم، رخ می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار