عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگری کشور گفت: تحقق کار انقلابی در گرو مدیران جهادی و مشارکت جدی تشکلات مردم نهاد( کاری) است.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 02 December 2021
سعید کوچعلی در گفتگو با تباناک همدان،  با بیان اینکه اعتبار یک مدیر انقلابی به جایگاهش نیست بلکه این مدیر است که می‌تواند به یک جایگاه اعتبار بخشد، گفت: امروز نیاز به مدیرانی داریم که بر اساس منطق، عقل و با نگاه انقلابی و جهادی بتوانند کار‌ها را سرعت بخشیده و در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند.

وی در ادامه از برخی از رفتار‌ها که به نام انقلابی انجام می‌شود، انتقاد کرد و گفت: نکته مهمی که باید در انتخاب مدیران مدنظر قرار دهیم، بحث شایستگی است و باید فردی را انتخاب کرد که شایستگی، تخصص و تعهد لازم را برای پذیرش مسئولیت داشته باشد.

کوچعلی، مهم‌ترین شاخص یک مدیر انقلابی را داشتن تعهد و تخصص در امور محوله دانست و گفت: یک فرد انقلابی بدون تعهد و توانایی و تخصص مسئولیتی را نمی‌پذیرد لذا توصیه این است که برای انتخاب مدیران، عملکرد افراد را مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه فسادستیزی و مبارزه با اختلاس و رانت شاخص‌های اولیه انقلابی‌گری هستند، گفت: مأموریت اصلی مدیران انقلابی تحقق اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

کوچعلی عنوان کرد: باید توصیه بکنیم که در دولت انقلابی اگر میخواهیم با رویکرد انقلابی و جهادی کار‌ها را پیش ببریم و خدمت کنیم باید در انتصابات خود مردم را در سیاستگذاری و اجراء دخیل کنیم یعنی از تشکل‌های مردم نهاد در امورات بهره بگیریم.

وی اشاره‌ای به بحث اشتغال کرد و گفت: با توجه به اینکه اصلی‌ترین موضوع در کشور موضوع اشتغال است باید از ظرفیت‌های تشکلات کارگری که برآمده از خانواده بزرگ کارگری است بهره برد و با توجه به اصل سه جانبه گرایی در تصمیمات و انتصابات آنان را ویژه دید.

وی گفت: جامعه کارگری در کشور، همواره با چالش‌های بسیاری روبه رو بوده و با وجود پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات این قشر از جامعه از سوی نمایندگان کارگری، اما همچنان مشکلات و گرفتاری‌های جامعه کارگری به قوت خود باقی است. 

کوچعلی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم این مشکلات را دسته بندی نماییم، می‌توان آن‌ها را در سه ضلع یک مثلث قرار داد که شامل امنیت شغلی، تأمین معیشت و تشکلیابی میشود و این مشکلات علاوه بر اینکه بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند، بر دیگر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه نیز اثر می‌گذارند؛ چراکه، بیش از ۵۴ درصد جمعیت کشور به جامعه کارگری تعلق دارد و وجود و بروز هر گونه مشکلی در اشتغال و معیشت این قشر، اشتغال و معیشت جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار