پویش بذرکاری همزمان در ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۴ شهرستان کشور با سه هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت در منطقه شکار ممنوع گرین نهاوند اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 02 December 2021
پویش بذرکاری همزمان در ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۴ شهرستان کشور با سه هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت در منطقه شکار ممنوع گرین نهاوند اجرا شد.

به گزارش تابناک همدان، این پویش اقشار مختلف مردم، یگان حفاظت محیط زیست استان همدان، هلال‌احمر، بسیج و سپاه و ... با هدف تقویت فرهنگ احیا و حفاظت از منابع ملی در منطقه زاگرس انجام شد.

منطقه پهنه رویشی زاگرس با گستردگی در ۱۱ استان و وسعت ۶ میلیون هکتار، ۴۰ درصد جنگل‌های ایران را تشکیل می‌دهد و این منطقه به عنوان یکی از مهم‌ترین رویشگاه‌های کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه این پویش در نهاوند بیان کرد: بذرکاری در قالب این پویش تا شروع فصل یخبندان ادامه دارد و پس از آن جشن نهال‌کاری نیز در ۱۵ اسفند برگزار می‌شود.

مسعود منصور افزود: در این پویش تلاش می‌شود جنگل‌ها بصورت کلی و منطقه زاگرس بصورت خاص احیا شود چراکه بسیاری از گونه‌های گیاهی موجود نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارد و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

منصور با دعوت از مردم برای همکاری در حفظ و احیای جنگل‌ها گفت: از اقشار مختلف مردم دعوت می‌کنیم با حضور خود در پویش بذرکاری جنگل‌ها و مناطق تعیین شده توسط ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها برای احیا و توسعه جنگل‌ها نقش‌آفرینی کنند.

منطقه شکار ممنوع گرین با وسعتی حدود ۳۹ هزار و ۴۸۴ هکتار در شهرستان نهاوند در جنوب استان همدان واقع شده است و مامن ۸۰ گونه پرنده و ۳۰ گونه پستاندار است.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار