مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۳۵ درصد آب‌های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می‌شود و این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 01 December 2021
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۳۵ درصد آب‌های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می‌شود و این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش تابناک همدان، از ایسنا اسفندیار خزایی روز چهارشنبه ۱۰ آذر در آیین پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل‌های زاگرس که هم‌زمان با ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۴ شهرستان در منطقه جنگلی گیان نهاوند نیز اجرا شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این نوع پویش مردمی تلاش برای پای کار آوردن مردم در حوزه حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع به عنوان سرمایه‌های خدادادی است.

وی افزود: این پویش و این اقدام قرار نیست فقط امسال برگزار شود و امروز این مراسم به صورت نمادین آغاز و در سال‌های آینده در فصل مناسب بذرکاری نیز ادامه دارد.

خزایی یادآوری کرد: ۶ میلیون هکتار جنگلی که در منطقه زاگرس وجود دارد فقط متعلق به مردم استان‌های زاگرس‌نشین نیست و به همه مردم کشور ما تعلق دارد و این منطقه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

خزایی ادامه داد: ۴۰ درصد نزولات جوی در جنگل‌های زاگرس اتفاق می‌افتد و ۳۵ درصد آب‌های شیرین کشور از این منطقه تامین می‌شود و جنگل‌های منطقه زاگرس مانند یک دژ و سد در مقابل ورود ریزگرد‌ها و گرد و خاک به داخل کشور عمل می‌کند و از همین رو این منطقه برای کشور اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، تاکید کرد: باید همه ما تلاش کنیم که جنگل‌ها، آب، خاک و پوشش گیاهی را حفاظت کنیم، زیرا همه این‌ها یک ثروت عمومی و بین نسلی هستند که فعلا ما داریم از آن حفاطت می‌کنیم و وظیفه داریم از این ثروت درست نگهداری کنیم و به آن را به دست نسل‌های بعدی برسانیم.

وی در خاتمه بیان داشت: مردم مهمترین و موثرین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بر عهده دارند و مشارکت مردم در احیای جنگل‌ها و مراتع با توجه به افزایش تغییرات اقلیم و خشکسالی‌های پی‌در پی، اقدامات مخرب انسانی و چرای بیش از حد دام‌ها بسیار مهم و اثرگذار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار