مستند "قصه آق گل" تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی سه بخش بهترین مستند نیمه بلند مردمی، بهترین فیلمبرداری و جایزه ویژه دبیر جشنواره تلویزیونی مستند سال را کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ 30 November 2021
مستند "قصه آق گل" تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی سه بخش بهترین مستند نیمه بلند مردمی، بهترین فیلمبرداری و جایزه ویژه دبیر جشنواره تلویزیونی مستند سال را کسب کرد.

به گزارش تابناک همدان،در مراسم اختتامیه این جشنواره که ۸ آذربا حضور رئیس سازمان صدا و سیما در مرکز هماهیش‌های صدا و سیما برگزار شد، بهمن ابراهیمی تهیه کننده و کارگردان و پدرام شوبیری فیلمبردار مستند قصه آق گل، تندیس دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره را در سه بخش به خود اختصاص دادند.

در این مراسم تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون تومان جایزه نقدی بهترین مستند نیمه بلند مردمی به بهمن ابراهیمی تهیه کننده مستند قصه آق گُل اهدا شد.

همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون تومان جایزه نقدی بهترین فیلمبرداری بهمن ابراهیمی و پدرام شبیری برای مستند قصه آق گُل تعلق گرفت؛ و در پایان نیز جایزه ویژه دبیر جشنواره و جایزه ۱۰ میلیون تومانی به بهمن ابراهیمی کارگردان مستند «قصه آق گُل» به خاطر تلاش بی‌وقفه در ثبت تصاویر ماندگار از محیط زیست و حیات وحش ایران تعلق گرفت.

بهروز افخمی، الهه نوبخت، ابولقاسم ناصری، وحید چاوش و مهدی آزادی داوران بخش فیلم این جشنواره بودند و بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند ارسال شده بود.

مستند «قصه آق گل» به کارگردانی بهمن ابراهیمی درباره وضعیت تالاب آق گل در استان همدان و مرکزی و حضور پرندگان در این تالاب است. در این فیلم این تالاب را معرفی و چالش‌هایی که ادامه حیات این مکان زیبا را تهدید می‌کند به تصویر کشیده می‌شود.

بهمن ابراهیمی پیش از این، درباره این فیلم مستند گفت: در ابتدا قرار بود مستند کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای درباره وضعیت محیط زیستی تالاب آق گل بسازم و خودم اطلاعات زیادی درباره آن نداشتم، اما وقتی وارد این سوژه شدم دیدم که اینجا ظرفیت ساخت مستند بلند در حوزه حیات وحش و جانوری دارد. همین موضوع باعث شد که ظرف مدت یک سال و نیم مستند بلندی را بسازیم و تمام گونه‌های پرندگان که به این تالاب می‌آیند و می‌روند را به تصویر بکشیم.
عوامل این فیلم مستند عبارتند از تهیه‌کننده، کارگردان و تصویربردار اول: بهمن ابراهیمی، تدوین: مصطفی نجاریان، گوینده متن: همت مومیوند، تصویربردار دوم: پدرام شبیری، دستیاران تولید: مزدک حق شناس و ستاره چگنی و صدابردار: علی خطیبی
 
منبع: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار