رئیس مرکز بهداشت استان همدان:
رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: تا کنون از جمعیت هدف ۱۸۰ هزار نفر برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکرده اند که جزو واکسن گریز‌ها هستند.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ 29 November 2021
رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: تا کنون از جمعیت هدف ۱۸۰ هزار نفر برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکرده اند که جزو واکسن گریز‌ها هستند.

به گزارش تابناک همدان، دکتر محمد خزایی رئیس مرکز بهداشت استان همدان بااشاره به حضور ۱ میلیون و ۴۰۰ و ۴۰ هزار مشمول دریافت واکسن در استان همدان گفت: تاکنون ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تنها کمتر از ۱۸۰ هزار نفر هزار تن از مشمولان، بدون دریافت حتی یک دوز واکسن باقی مانده اند که این افراد در زمره واکسن گریز‌ها محسوب می‌شوند.

او با بیان اکنون روزانه میانگین ۵ هزار نفر در استان واکسن کرونا را دریافت می‌کنند تعداد نفرات باقی‌مانده به احتمال زیاد افراد واکسن گریزی هستند که تمایلی به تزریق این مهم ندارند از این رو راضی کردن این افراد و ترغیب آنان برای واکسیناسیون سخت خواهد بود.

خزایی واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را مهمترین راه برای مهار این بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا دانست و ادامه داد: بنابر اعلام وزارت بهداشت و درمان و صلاح دید پزشکان، دوز‌های یادآور واکسن تا زمان رفع کامل خطر کرونا تکرار خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان در رابطه با نظارت مرکز بهداشت بر روند فعالیت مدارس نیز تاکید کرد: شلوغی کلاس‌ها و استقرار تهویه استاندارد هوا، دو اولویت مهم دانشگاه علوم پزشکی برای بازدید و نظارت بر مدارس است؛ در ۱۰ روز گذشته ۸ هزار کلاس درس در سراسر استان مورد بازدید قرار گرفته و به برخی از مدارس کم توجه به شیوه نامه‌هایی بهداشتی هشدار‌هایی ارسال شده است.

 خزایی با اشاره به همکاری اداره کل آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی گفت: باتوجه به سرمای هوا و ضرورت بستن درب و پنجره‌ها، تهویه استاندارد باید در تمامی کلاس‌های درس نصب شود خوشبختانه در این بحث استان همدان در زمره مناطق برتر کشور است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار