مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرد ۲۷ ساله ساکن شهر همدان به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باخت.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 28 November 2021
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرد ۲۷ ساله ساکن شهر همدان به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باخت.

به گزارش تابناک همدان، آرتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار داشت: رعایت نکردن نکات ایمنی در نصب اتصالات بخاری سبب جریان یافتن گاز شهری در داخل منزل مسکونی و مسمومیت و مرگ این جوان شد.

او ادامه داد:با توجه به آغاز فصل سرما و نصب بخاری باید دقت نظر لازم برای رعایت استاندارد‌های لازم در استفاده از لوازم گرمایشی اعمال شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مسمومیت با مونواکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال روی می‌دهد و از این گاز به عنوان قاتل خاموش و از این مرگ نیز با عنوان «مرگ خاموش» یاد می‌شود.

کمالی اضافه کرد: یک زن و سه مرد طی ۶ ماه نخست امسال به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند این درحالی است که آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در مدت مشابه سال قبل یک نفر بوده است.

او بیان کرد: همچنین ۲۳ نفر شامل هشت زن و ۱۵ مرد سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان علائم گازگرفتگی را شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم عنوان کرد و گفت: استنشاق گاز مونوکسید کربن در مقادیر کمتر از ۵۰ ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می‌تواند منجر به عوارض نورولوژیک شود و در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ ppm مرگ فرد را به دنبال دارد.

کمالی گفت:کوچک بودن اندازه مجاری خروجی و لوله مشترک شومینه برای چند واحد مسکونی می‌تواند منجر به نشت و نشر گاز و مسمومیت و حتی مرگ افراد شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار