رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر در صحن:
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: ضروری است روش ها، فرآیند‌های کاری و اولویت بندی‌در انجام کار‌ها اصلاح شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸ 27 November 2021
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: ضروری است روش ها، فرآیند‌های کاری و اولویت بندی‌در انجام کار‌ها اصلاح شود.

به گزارش تابناک همدان، سعید شهابی‌نیا در نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا با اشاره به اینکه نرخ بهره‌وری در ایران بسیار پایین است و باید فرایند، شیوه و نحوه کار اصلاح شود، اضافه کرد: با اصلاح در نحوه انجام کار و با کارایی و اثربخشی به بهره وری می‌رسیم.

وی با بیان اینکه ایران جزو کشور‌هایی است که بیشترین ساعات کاری را دارد و کمترین روز‌های تعطیل، اضافه کرد: با این حال بهره‌وری در ایران بسیار پایین است و کار‌ها با کیفیت انجام نمی‌شود چرا که در برخی حوزه‌ها زیرساخت‌ها فراهم نیست.

 شهابی نیا با اشاره به برگزاری جلسات صحن شورا و صحن مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در این جلسات برای برخی تصمیم‌گیری‌ها اعم از طرح و لایحه زمان‌های زیادی صرف می‌شود، که به نظر می‌رسد، مدت زمان صرف شده بیشتر از زمان استاندارد برای بررسی موارد مذکور است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهره وری آسیایی (APO) در سال ۱۳۴۴ آغاز به کار کرده است، افزود: در ایران، سازمان ملی بهره وری سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز کرده، که این امر بیانگر آن‌ست که توجه به مقوله بهره‌وری در ایران با ۳۰ سال تاخیر، آغاز شده است و گروه ایران از آغاز کار، به عضویت سازمان مذکور درآمد.

شهابی نیا با بیان اینکه برای بهره‌وری مناسب باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم، اظهار کرد: نبود برنامه ریزی باعث ایجاد بحران در کار‌ها می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه در سال ۱۳۶۸ اولین برنامه ۵ ساله ایران نوشته شد، گفت: دو نوع دانش داریم، دانش آشکار که قابل انتقال است و دانش پنهان که نیاز به تجربه دارد، مانند رانندگی، با گفتن نمی‌توان رانندگی را به کسی آموزش داد، فرد باید خودش رانندگی را تجربه کند تا آموزش ببیند، برنامه ریزی نیز از نوع دانش‌های پنهان است. آغاز نگارش برنامه‌های ۵ ساله در دنیا به سال‌های ۱۸۰۰ میلادی در حدود ۱۲۰۰ شمسی باز می‌گردد، ولی در ایران اولین برنامه ۵ ساله در سال ۱۳۶۸ تدوین و اجرایی شد، یعنی کشورمان تجربه آموزی در حوزه برنامه‌ریزی در حدود ۱۹۰ سال نسبت به دنیا عقب است.

به گفته شهابی نیا در کشور ما برنامه‌های خوب نوشته می‌شود، اما به خوبی اجرا نمی‌شود که یکی از دلایل آن نداشتن تجربه است.
 
منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار