تاکید رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان:
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت تهیه مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ 27 November 2021
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت تهیه مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان تاکید کرد.

به گزارش تابناک همدان ، مهدی حیدری در نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا افزود: مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک شهری یکی از اسناد بالادستی در حوزه حمل و نقل و ترافیک است که در سال ۱۳۹۲ مصوب شده و در حال حاضر در دست بازنگری است.

حیدری اضافه کرد: رسالت و ماحصل اجرای مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان این است که نسخه‌ای برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل ترافیک شهری ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به جایگاه اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی، اظهار کرد: اعضای شورا برای پیگیری امور مربوطه وظایفی را بر عهده دارند که یکی از آنها، پیگیری امور در چارچوب قانون است.

وی با بیان اینکه مشاور طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری، اجرای طرح " بی آر تی " را برای شهر همدان پیشنهاد داده است، اظهار کرد: بر این اساس باید تصمیماتی اتخاذ شود که سیستم انبوه بر " بی آر تی " در همدان با چه الزاماتی اجرایی شود و در صورت اجرا خروجی مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید ملاک عمل طرح قرار گیرد.

* مسیر قطار شهری همدان درست جانمایی شود

وی با اشاره به اینکه چند سالی است اجرای طرح قطار شهری در همدان مطرح شده است، تاکید کرد: حفظ و حراست از میراث تاریخی و فرهنگی شهر از جمله وظایف اعضای شورای شهر است و بر این اساس ما باید در حوزه نظارتی خود بر جانمایی درست مسیر قطار شهری تاکید داشته باشیم.

حیدری در این خصوص توضیح داد: جانمایی مسیر در کروکی قطار شهری به گونه‌ای طراحی شده است که خط آهن آن، همه میدان‌های شهر را دور می‌زند و پس از رسیدن به آرامگاه و سپس پیاده راه بوعلی، امتداد آن به مجموعه هگمتانه ختم می‌شود و پس از آن به کوی فرهنگیان مسیر آن امتداد می‌یابد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان اضافه کرد: طبق طرح ارائه شده طول قطار شهری حدود ۲۸ متر است که این میزان طبیعتاً در عبور و دور زدن از میدان‌ها به ویژه آرامگاه بوعلی که منطقه تاریخی و گردشگری است را با مشکل مواجه خواهد کرد.

* برای مطالعات طرح قطار شهری از میراث فرهنگی استعلام نشده است

مهدی حیدری همچنین به دیدار اعضای شورای شهر همدان با معاون استاندار و اعلام نظر شفاهی مدیرکل میراث فرهنگی استان مبنی بر این که برای مطالعات طرح قطار شهری از میراث فرهنگی استعلام نشده است، گفت: طبق نظر کارشناسان نباید اجازه داد خط آهن وارد محدوده هگمتانه شود چرا که این محدوده در انتظار ثبت ملی است و سرنوشت ثبت جهانی یک مکان را این راه خط آهن تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اجرای طرح هر نوع سیستم انبوه بری که در نظر گرفته شده باید به بهترین شکل و جانمایی درستی صورت پذیرد تا میراث تاریخی، فرهنگی و زیرساخت‌های گردشگری شهر آسیب نبیند، همچنین ملاحظات زیست محیطی و اقتصادی نیز مد نظر قرار گیرد.

به گفته حیدری ما اعضای شورای شهر همدان مخالف اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شهرنیستیم، اما بر اجرای طرح‌ها به صورت کارشناسی و بر اساس اسناد بالادستی تاکید داریم.
 
منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار