درس‌" شناخت محیط زیست"به عنوان واحد اجباری یا عمومی تمامی مقاطع و رشته‌های تحصیلی دانشگاه ملایر تدریس خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 27 November 2021
درس‌" شناخت محیط زیست"به عنوان واحد اجباری یا عمومی تمامی مقاطع و رشته‌های تحصیلی دانشگاه ملایر تدریس خواهد شد. 

به گزارش تابناک همدان، در نشست تخصصی ارائه درس‌" شناخت محیط زیست؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و الزامات" به میزبانی دانشگاه ملایر، نحوه ارائه این درس مورد بحث و بررسی قرارگرفت و مقرر شد پس از انجام مکاتبات و دریافت پیشنهادات اصلاحی و اخذ مجوز‌های لازم از مراجع متولی به منظور تدریس، این واحد درسی درنیمسال دوم سال جاری در دانشگاه ملایر تدریس شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد گفت: اهمیت رشته محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و تقریبا با هر فعالیتی که انسان‌ها انجام می‌دهند به نوعی بر محیط زیست خود تاثیر می‌گذارند.

محسن جعفری نژاد بسطامی افزود: با توجه به مشکلات محیط زیستی که در سال‌های اخیر به ویژه در کشور ما و در عرصه منابع طبیعی و شهری اتفاق افتاده است، اهمیت محیط زیست برای مردم ملموس‌تر شده فلذا هدف اصلی از ارائه این درس در مقطع دانشگاه، آشنایی عمومی با محیط زیست و الزامات حفظ آن است.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت علوم و سازمان حفاظت محیط زیست در سال‌های اخیر منعقد شد، و الزامی شدن درس محیط زیست در دانشگاه‌ها، از ظرفیت ویژه دانشگاه ملایر در پیشبرد اهداف ملی از طریق آموزش این درس استفاده خواهد شد.

 در ادامه این نشست رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: بخش زیادی از دانش محیط زیست مربوط به زیست روزمره ما است که لازم است نسبت به آموزش ان اهتمام لازم صورت پذیرد.

عباس ایزدی هدف از ارائه درس شناخت محیط زیست را احساس نیاز مشترک میان سازمان حفاظت محیط زیست، و نهاد‌های مرتبط با ان بادانشگاه‌ها و مجموعه برنامه ریزان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: آموزش این واحد درسی سه هدف را دنبال می‌کند، ابتدا ایجاد نگرش محیط زیستی در جامعه، دوم یافتن استعداد‌های محیط زیستی دانشجویان در رشته‌های مختلف و سوم مسئولیت‌پذیری که این درس با خود در زندگی روزمره برای دانشجویان به دنبال دارد.

وی، ضرورت‌ها و سیر تحولی حفاظت و بهسازی محیط زیست، بوم شناختی طبیعی، بوم شناسی انسانی، مدیریت آلاینده‌های محیط زیست، استاندارها، قوانین و مقررات محیط زیست و چالش‌های آن، تحلیل کلی وضعیت شاخص‌های عملکردی و پایداری محیط زیست ایران را از جمله سرفصل‌های این واحد درسی عنوان کرد.

گفتنی است در این میزگرد که به صورت مجازی برگزار شد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان، رئیس اداره آموزش و پژوهش حفاظت محیط زیست استان، علیرضا ایلدرمی رئیس دانشکده ودانشیار گروه مهندسی طبیعت، عیسی سلگی رئیس گروه و دانشیار گروه محیط زیست ثمر مرتضوی، استادیار گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه ملایر و هانیه کلانتری دهقی، استادیار گروه علوم تربیتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملایر حضور داشتند.
منبع: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار