آبفای استان همدان هشدار داد:
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان بر ضرورت پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و کنتور‌های آب با توجه به پیش رو بودن روز‌های سرد سال تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 27 November 2021
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان بر ضرورت پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و کنتور‌های آب با توجه به پیش رو بودن روز‌های سرد سال  تاکید کرد.

به گزارش تابناک همدان، حمیدرضا نیکداد با اشاره به اینکه احتمال ترکیدگی لوله‌های روباز و کنتور‌های آب در روز‌های سرد سال افزایش می‌یابد، گفت: از مردم درخواست می‌شود به منظور عایق بندی کنتور‌ها و لوله‌های روباز پیش از برودت هوا اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه محافظت از کنتور‌ها و لوله‌های آب خانگی در فصول سرد سال بر عهده مشترکین است، عنوان کرد: عایق کردن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت، یونولیت، البسه فرسوده و  همچنین عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله اقداماتی است که مشترکین شهری و روستایی می‌توانند پیش از بروز یخ زدگی‌ها انجام دهند.

نیکداد با بیان اینکه گا‌ها تجمع آب در محفظه کنتور‌ها و تاسیسات، زمینه یخ زدگی‌ها را فراهم می‌آورد، خاطرنشان کرد:  مشترکین دقت داشته باشند چنانچه دریچه کنتور در حیاط منازل قرار دارد ضمن سرکشی، ازتجمع آب و یخ زدگی  آن جلوگیری نمایند.

وی همچنین یادآور شد: در زمان بروز یخ زدگی از انجام اقداماتی همچون ریختن آب جوش بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جداً خودداری نمایند و به منظورخارج کردن کنتور از حالت انجماد از وسایلی همچون سشوار استفاده نمایید.

وی  خاطرنشان کرد: مشترکین میتوانند در صورت مشاهده یخ زدگی کنتور با شماره  مرکز ارتباطات مشترکین ۱۲۲ آبفا تماس حاصل نمایند تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به رفع یخزدگی اقدام کنند.

وی در نهایت ضمن هشدار به برخی مشترکین اعلام کرد: از آنجا که با یخ زدگی کنتور‌های آب برخی هزینه‌های اضافی به منظور تعویض کنتور بر مشترکین تحمیل می‌شود، لذا ضروری است مشترک پیش از آغاز فصل سرما، به جهت جلوگیری از یخ زدگی کنتور (خصوصا ملک‌های کم مصرف یا خالی از سکنه) و متحمل نشدن هزینه تعویض کنتور، فورا اقدام نمایند.
 
منبع: روابط عمومی آبفای استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار