رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: ۵۰ قطعه شیء باستانی طی یک عملیات عمرانی در بخش زرین‌دشت نهاوند کشف شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 26 November 2021
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: ۵۰ قطعه شیء باستانی طی یک عملیات عمرانی در بخش زرین‌دشت نهاوند کشف شد.

به گزارش تابناک همدان، محسن جانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: در یک عملیات عمرانی در بخش زرین‌دشت نهاوند یک مجموعه اشیای باستانی کشف شد که این افراد فرهنگ‌دوست به بخشداری زرین‌دشت اطلاع دادند.

او افزود: این مجموعه شامل ۵۰ عدد اشیاء تاریخی مربوط به دوره صدر اسلام «سلجوقی و ایلخانی» است و با هماهنگی مدیرکل میراث استان اشیاء مکشوفه تحویل امین اموال اداره‌کل شد.

جانجان بیان کرد: این اشیای مکشوفه شامل ظروف سفالی منقوش و ساده لعاب‌دار مربوط به دوره سلجوقی و ایلخانی و ظروف فلزی آهنی و مفرقی شامل پیه‌سوز، جام و سبو و بشقاب بوده که اکثر آن‌ها نیز مربوط به دوره اسلامی است و تحقیقات علمی بروی این اشیا در دستور کار قرار دارد.

او می‌گوید: با توجه به این‌که ما در شهرستان نهاوند موزه و شرایط نگهداری این اشیاء تاریخی را نداریم این مجموعه تاریخی کشف شده به همدان منتقل شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند ادامه داد: اشیاء تاریخی شهرستان قبلا در موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند نگهداری می‌شد که با توجه به این‌که مکان این موزه متعلق به شهرداری بود موقتا این موزه جمع‌آوری شد و این اشیاء تاریخی به استان منتقل و در آن‌جا نگهداری می‌شود.

جانجان از ساخت موزه جدید نهاوند خبر داد و اضافه کرد: پیگیر احداث و بازگشایی موزه جدید شهرستان هستیم و خانه تاریخی صمصام را برای این مهم در نظر گرفته‌ایم.

او افزود: به دنبال تملک این خانه تاریخی هستیم و تاکنون دو دانگ آن را تملک کرده‌ایم و امسال نیز اعتباری برای تملک این ملک در نظر گرفته‌ایم که به زودی این اعتبار تخصیص خواهد یافت.
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار