وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمار خانه‌های خالی اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸ 25 November 2021
وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمار خانه‌های خالی اشخاص حقوقی به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، از ایسنا، رستم قاسمی امروز در حاشیه بازدید از کمربندی پاکدشت در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص ثبت‌نام نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تاکنون متقاضیان قابل قبولی در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند و هنوز نیز برای ثبت‌نام فرصت باقی است. برای استان تهران و مشخصا شهر تهران به این دلیل که چندان جای توسعه ندارد، بیشتر روی شهر‌های جدید و شهرک‌های اطراف برای ساخت مسکن برنامه‌ریزی شده است. در خصوص پاکدشت هر میزان که متقاضی وجود داشته باشد وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا منابع تسهیلاتی و اراضی موردنیاز را برای ساخت مسکن تخصیص دهد.

او با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند، گفت: در یک ماه گذشته دو اتفاق در خصوص شرایط ثبت‌نام سامانه نهضت ملی مسکن رخ داد. اول آنکه مجردان امکان ثبت‌نام در سامانه را دارند که این افراد باید در هنگام تحویل واحد مسکونی مستندات ازدواج خود را ارایه بدهند. همچنین در فرم ج سابق زمان طولانی برای افرادی که باید صاحب ملک نباشند پیش‌بینی شده بود که مصوبه جدید شورای عالی مسکن این زمان را کاهش داده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به وزارت راه و شهرسازی اختیار داده شده تا افرادی که صاحب مسکن نیستند بتوانند صاحب خانه شوند. چنانچه تعاونی‌هایی وجود داشته باشند که اراضی داشته باشند و یا واحد‌های آن‌ها به اتمام نرسیده باشد در طرح جهش تولید مسکن به آن‌ها تسهیلات می‌دهیم و با آن‌ها برای همکاری در ساخت مسکن و تحویل به متقاضیان همکاری خواهیم کرد.

او در خصوص مالیات برخانه‌های خالی اعلام کرد: بخشی از خانه‌های خالی با خوداظهاری شناسایی می‌شود. وزارت راه و شهرسازی آمار خانه‌های خالی را که بر اساس خوداظهاری تکمیل شده، شناسایی کرده است. همچنین، بخش عمده خانه‌های خالی مربوط به اشخاص حقوقی است که به سازمان امور مالیاتی اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار