شهردار منطقه یک همدان گفت: عملیات عمرانی احداث سایت موزه همدان با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار طی یکسال به اتمام رسیده است و پس از آماده سازی محوطه داخلی موزه این پروژه به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 24 November 2021
شهردار منطقه یک همدان گفت: عملیات عمرانی احداث سایت موزه همدان با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار طی یکسال به اتمام رسیده است و پس از آماده سازی محوطه داخلی موزه این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تابناک همدان، مسعود دهبانی صابر افزود: تکمیل پروژه سایت موزه میدان امام خمینی (ره) با توجه به وجود صبغه تاریخی یکی از مهمترین مطالبات شهروندان در سال‌های اخیر بوده است.

وی اظهار داشت: از آبان سال گذشته پروژه سایت موزه میدان امام خمینی (ره) به شهرداری منطقه یک واگذار شد که فرآیند برگزاری مناقصه و جذب پیمانکار به سرعت صورت گرفت.

دهبانی صابر با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز شهری یکی از مهمترین راهکار‌های تبدیل محیط شهری به محیط مفرح‌تر و با نشاط‌تر است افزود: این مهم در شهرداری منطقه یک طی سالیان اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و پارک هایی، چون پارک قهرمان به مساحت ۱۰ هزار و ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و پارک کمال آباد با مساحت هفت هزار متر مربع و اعتباری ۲۰ میلیارد ریال، هم اکنون آماده افتتاح و بهره برداری است.

شهردار منطقه یک همدان ادامه داد: فاز دوم بوستان ارم با مساحتی بیش از ۲ هکتار و اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال تا انتهای سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

دهبانی صابر، ترمیم و بازسازی پارک‌ها و بوستان‌های موجود در شهر را نیز از دیگر اقدامات در حوزه فضای سبز دانست و افزود: محوطه گنجنامه، پارک نرگس، بوستان مردم، بوستان ارم، پارک سروقامتان و پارک شهید دوروزی بازسازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین سرویس‌های بهداشتی بلوار ارم، بلوار کولاب، گنجنامه و میدان بوعلی بازسازی و سرویس بهداشتی بوستان لاله احداث شده است.

دهبانی صابر، مطالعه شبکه آبیاری موجود و بررسی چاه‌ها و قنواتی که قابلیت استحصال را دارند نیز از اقداماتی دانست که می‌تواند تاثیر بسزایی در مصرف بهینه آب برای فضای سبز سطح منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: در این خصوص مخازن زیر زمینی آب طراحی و احداث شده اند که مهمترین آن‌ها احداث بزرگترین مخزن زیرزمینی آب در شهر همدان با ظرفیت ۲ هزار متر مکعب و اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در بلوار ارم است.

شهردار منطقه یک همدان، پوشش سقف تالار همایش‌های بین المللی و قرآنی را از دیگر پروژه‌های مهم سال‌های اخیر در شهرداری منطقه یک دانست و افزود: این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسید و با جای گذاری مبلمان درونی این تالار شاهد افتتاح بزرگترین تالار همایش‌های بین المللی در غرب کشور خواهیم بود.

دهبانی صابر گفت: ساختمان چند منظوره در کوی مدرس با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در حال احداث است و معضل عدم وجود یک بازارچه محلی و باشگاه ورزشی در آن نقطه از شهر را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم شهرداری در حوزه‌های فرهنگی ورزشی توسعه زیرساخت‌ها برای شکوفایی نسل جوان است افزود: رویکرد این منطقه افزایش هرچه بیشتر زیرساخت‌های ورزش‌های مختلف در سطح منطقه یک است به طوری که شهروندان در سطح محلات خود بتوانند از آن بهره ببرند.

شهردار منطقه یک همدان گفت: همچنین احداث زمین ورزشی فوتبال و والیبال در بوستان لاله، زمین ورزشی بدمینتون بوستان ارم، زمین بسکتبال، کورت اسکواش، پینگ پونگ و شطرنج بوستان مردم اجرا شده است.

وی ادامه داد: از مهمترین این پروژه‌ها احداث چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال است که بسیاری از جوانان و کودکان همدانی به دنبال شروع ورزش قهرمانی از این ورزشگاه هستند.

دهبانی صابر، گشایش معبر‌های مهم شهر برای روان سازی ترافیک و آسایش شهروندان حین رانندگی را از دیگر اقدامات منطقه یک طی سالیان اخیر دانست و ادامه داد: بزرگترین معبرگشایی شهر همدان با اعتباری ۳۵۰ میلیارد ریال در بلوار شهید فهمیده صورت گرفته و هم اکنون نیز عملیات آسفالت ریزی آن به صورت کامل انجام شده و آماده تحویل به شهروندان است.

وی اظهار داشت: بازگشایی معابری، چون خیابان پاسداران مقابل حسینیه امام (ره)، بازگشایی خیابان فرشچیان به پرستار، حمام قلعه، کولانج نیز با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار