سفیر جمهوری کرواسی:
سفیر جمهوری کرواسی در ایران با بیان اینکه به دنبال گسترش روابط با ایران به ویژه همدان هستیم گفت: کشور ما به استقلال رسیده و آزادانه و مشتاقانه پذیرای ایده‌های ناب است.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 24 November 2021
سفیر جمهوری کرواسی در ایران با بیان اینکه به دنبال گسترش روابط با ایران به ویژه همدان هستیم گفت: کشور ما به استقلال رسیده و آزادانه و مشتاقانه پذیرای ایده‌های ناب است.

 به گزارش تابناک همدان، از ایرنا، «دراگو اشتامبوک» روز چهارشنبه در دیدار با «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان پیشنهاد داد: با همکاری کرواسی و استاندار همدان زمینه ثبت روز بوعلی سینا در حافظه یونسکو به صورت جهانی فراهم شود.

وی ادامه داد: معتقدم بوعلی سینا به عنوان پزشک حاذق جهانی شایسته معرفی بهتر است و این اقدام می‌تواند ایده خوبی برای همکاری باشد. 

به گفته وی، مشترکات فرهنگی و زبانی بسیاری بین کرواسی و ایران وجود دارد و نام قدیم کرواسی در کتیبه‌های بیستون حک شده و این نام بی تردید یک واژه باستانی ایرانی است. 

سفیر جمهوری کرواسی در ایران با تاکید بر اینکه، زمینه رفت و آمد ملت ایران و کرواسی را بیشتر و توسعه گردشگری را تعمیق می‌بخشیم افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان همدان، شاهد آینده روشن برای رابطه ایران و کرواسی خواهیم بود. 

وی اضافه کرد: ارتباط خوبی بین اتاق بازرگانی همدان و جمهوری کرواسی برقرار است و سفارت کرواسی همیشه به روی فعالان اقتصادی و مردم ایران باز است. 

اشتامبوک به موضوع استقلال کشور کرواسی اشاره کرد و گفت: ایران نخستین کشور جهان بود که استقلال ما را به رسمیت شناخت و ما به این حمایت و پشتیبانی افتخار می‌کنیم. 

سفیر جمهوری کرواسی در ایران به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی کشور خود پرداخت و افزود: پذیرای گردشگران ایرانی هستیم تا از چشم انداز زیبای این کشور بهره‌مند شوند. 

 به گزارش ایرنا، «دراگو اشتامبوک» سفیر جمهوری کرواسی در ایران روز گذشته به دعوت اتاق بازرگانی به همدان سفر کرد و با فعالان اقتصادی و فرهنگی گفتگو کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار