سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد به کشور‌های درگیر با کرونا درباره بروز حوادث طبیعی و بحران‌های جدید هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ 23 November 2021
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد به کشور‌های درگیر با کرونا درباره بروز حوادث طبیعی و بحران‌های جدید هشدار داد.

به گزارش تابناک همدان، سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) اعلام کرد که سیستم‌های بهداشتی و کشاورزی که همچنان با پیامد‌های همه‌گیری کرونا مواجه هستند، باید بدون تأخیر خود را برای «شوک‌های» جدید مانند خشکسالی، سیل و بسیاری از بیماری‌ها آماده کنند.

فائو در گزارشی اعلام کرد: ۳ میلیارد نفر در حال حاضر قادر به تامین غذای ایمن نیستند تا از سوءتغذیه جلوگیری کنند.

بر اساس ارقام اقتصاد دانانی که این گزارش را تکمیل کردند، ممکن است یک میلیارد نفر دیگر در معرض خطر ناتوانی در داشتن یک رژیم غذایی سالم باشند، اگر شوک ناگهانی درآمد آن‌ها را به یک سوم کاهش دهد.

در گزارش فائو بر اهمیت وسایل ارتباطی تاکید شده است و انتظار می‌رود در صورت اختلال در وسایل ارتباطی اولیه به دلیل شوک، قیمت مواد غذایی برای ۸۴۵ میلیون نفر افزایش یابد.

در مصاحبه‌ای قبل از انتشار این گزارش، کو دونگیو، مدیر کل فائو خاطرنشان کرد که همه گیری کووید-۱۹ شکننده بودن سیستم‌های غذایی و کشاورزی جهانی را خیلی پررنگ نشان داد. این سیستم‌ها شامل تولید، زنجیره تامین مواد غذایی، شبکه‌های حمل و نقل داخلی و مصرف است.

در گزارشی که در ژوئیه منتشر شد، سازمان فائو تخمین زد که ۷۲۰ تا ۸۱۱ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ از گرسنگی رنج می‌برند، که تقریباً ۱۶۱ میلیون بیشتر از سال ۲۰۱۹ است، افزایشی که عمدتاً ناشی از همه گیری است.
 
منبع: شفقنا، به نقل از آرتی عربی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار