به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، نخستین سال مطالعاتی بخش خصوصی در همدان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 22 November 2021
به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، نخستین سال مطالعاتی بخش خصوصی در همدان افتتاح شد. 

به گزارش تابناک همدان، سالن مطالعاتی آرمان به عنوان نخستین سالن مطالعه بخش خصوصی زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور محمدعلی محمدی، فرماندار همدان و عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افتتاح شد.

محمدعلی محمدی، فرماندار همدان در این آیین اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار اقدامت بسیجی وار از کتابخانه‌های عمومی دیدیم. حتما قرار نیست که بسیجی منتظر جنگ برای دفاع از کشور باشد، بلکه در سازندگی هم بسیجی وار باید ورود کرد. در این امور ظاهر کار قابل اعتنا نیست، بلکه ماهیت کار مهم است.
 
برنامه‌هایی هفته کتاب که توسط کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، باعث ایجاد روحیه خوب و نشاط همه ما شد.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت و توسعه، افراد باید در اختیار سیستم قرار گیرند و باعث ارتقا اهداف تعریف شده شوند، افزود: با هر نگرش و تفکری که در اختیار سیستم قرار گرفت، کار پیش خواهد رفت و به نفع فرد و جامعه تمام می‌شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه کتاب از سبد خانوار کم رنگ یا حذف شده است، تصریح کرد: فضای مجازی باعث آسیب‌های بسیاری برای مردم و خانواده‌ها شده است. باید از هر فرصتی برای مطالعه کتاب استفاده کرد. سرانه مطالعه ما با دنیا فاصله بسیاری دارد. البته سرانه مطالعه خوب شده، اما به نقطه مطلوب نرسیده است. در این میان معیشت اقتصادی کمتر مجال رسیدن بع آرامش ذهنی برای افراد باقی می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه باید نگرش جامعه نسبت به اهمیت کتاب تغییر کند، ادامه داد: از ایجاد مراکز فرهنگی و مطالعاتی استقبال و با تمام توان از آن‌ها حمایت خواهیم کرد و به دنبال توسعه این فضا‌ها و استفاده بهینه از امکانات موجود همواره خواهیم بود.

محمدی با بیان اینکه مشکلات ما در مناسب نبودن وضعیت مطالعه و کتابخوانی هم ریشه دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و تحول در نگاه و نگرش مردم بوده است و باید این روند را ادامه دهیم.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار مهم که پیگیری آن از ماه‌های گذشته آغاز و به مناسبت هفته کتاب به بهره‌برداری رسید، افتتاح سالن مطالعاتی آرمان توسط بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، افزود: خوشبختانه در افتتاح نخستین سالن مطالعه بخش خصوصی یک بانوی کارآفرین ورود کرده است. سعی کردیم که شکاف بین نیاز‌های جامعه و امکانات موجود را با استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در جوامع روستایی و شهری پر کنیم. از بانک پاسارگاد، بنیاد برکت و خیرین سراسر استان برای ساخت کتابخانه و تأمین منابع اطلاعاتی استفاده کردیم. سالن‌های مطالعه نیز یکی از نیاز‌های جامعه است که با حضور بخش خصوصی به دنبال پاسخگویی به آن هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه بسیجی و تفکر سیستمی باعث پیشرفت جامعه می‌شود، ادامه داد: امید است که با شروع کار موسسه آرمان شاهد گسترش بیشتر زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و مطالعاتی باشیم. وقتی زیرساخت‌های فرهنگی توسعه می‌یابد، جوانان، نوجوانان و کودکان بستر مناسبی برای رشد و نمو پیدا خواهند کرد. ما باید جوانان را هدایت و حمایت کنیم تا از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری شود.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار