رئیس کانون مداحان استان همدان از شناسایی جوانان استان برای برگزاری دوره‌های آموزش مدح و ستایش اهل بیت در سراسر استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸ 17 November 2021
رئیس کانون مداحان استان همدان  از شناسایی جوانان استان برای برگزاری دوره‌های آموزش مدح و ستایش اهل بیت در سراسر استان همدان خبر داد.

علی اسدی در گفتگو با تابناک همدان، ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر یادگیری هنر مداحی بیان کرد: یکی ازتدابیرحکیمانه وسازنده امامان معصوم علیهم السلام، برپایی مجالس سوگواری، تجلیل وتشویق مداحان و شاعرانی بوده است که در فضیلت یا مظلومیت خاندان پیامبر شعر سروده و مدیحه سرائی می کردند.
 
وی افزود: کانون مداحان استان همدان با همکاری سازمان بسیج مداحان و سازمان تبلیغات دوره آموزشی برای پرورش استعداد‌ها و علاقمندان به مدح و ستایشگری اهل بیت علیه السلام برای اولین بار و به صورت سراسری در استان اقدام کرده است.

اسدی تصریح کرد: خوشبختانه در این مسیر حدود ۲۶۰ نفر از سراسر استان ثبت نام کرده انده که عمده آن‌ها نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۳۴ ساله هستند. 

رئیس کانون مداحان استان همدان  درباره هدف از برگزاری این دوره گفت: این کار برای پرورش استعداد‌ها در مسیر درست ستایشگری اهل بیت است، زیرا آموزش امر مهمی برای همه مداحان تا زمانی که مداحی می‌کنند هست شروع کار آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین هدایت نوجوانان و جوانان به سمت مداحی و ستایشگری درست و در شان اهل بیت هدف این دوره است.

وی اشاره‌ای به محور درس‌های دوره کرد و گفت: کل این آموزش بامحوریت قرآن شامل مباحثی، چون قرآن و ادله- احکام و عقاید- اصول و فنون مداحی- صدا سازی- اخلاق مداحی- آشنایی با مقاتل، ادبیات و شعر است.

اسدی تاکید کرد: این دوره در ۸ هفته به صورت حضوری و رعایت دستو العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در پایان دوره بعد از برگزاری آزمون گواهی دوره مقدماتی صادر می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار