کد خبر: ۱۰۰۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ 15 November 2021
شیشه‌های دودی شورای شهر ملایر/مردم منتظر اجرایی شدن وعده‌های انتخاباتی اعضای شورای شهر هستند
 
خیلی‌ها از ماه‌ها و حتی سال‌ها قبل، برنامه ریزی کردند، در محافل و مراسم ظاهر شده و خودی نشان دادند تا شناخته شوند.با فرارسیدن موسم انتخابات پای به عرصه نهادند و حرف‌های جذاب زدند تا رأی بیاورند و به زعم خود کاری برای توسعه و آبادانی شهر انجام داده، مفید باشند.

در موسم انتخابات، شهر پرشد از وعده‌های رنگارنگ نامزد‌های تایید صلاحیت شده، لیست‌های متعددی منتشر شد که هر نامزد را در چند لیست می‌توانستیم ببینیم، اما در نتیجه خروجی صندوق‌ها متفاوت از لیست‌های متعدد بود و با تأیید نهایی هیئت‌های نظارت پروسه انتخابات به ایستگاه پایانی رسید.

با توقف قطار انتخابات، شهر‌ها و روستا‌های شهرستان، اعضای جدید پارلمان‌های خود را شناختند؛ اعضایی که تا روز ۲۸ خرداد به عنوان نامزد بودند و حالا بعنوان عضو شورا شناخته می‌شوند. 

همان‌هایی که برای کسب این کرسی‌ها وعده‌های خود را روی بنر‌ها و پوستر‌های تبلیغاتی که در محل‌های تعیین شده مجاز و حتی به ساختمان‌های نیمه کاره، پست‌های برق و مخابرات، دیوار‌ها و تیر‌های برق و روی پوستر‌های سایر نامزد‌ها چسبانده و در فضای مجازی منتشر کردند.

امروز، اما چهره شهر متفاوت شده و دیگر از آن شور و هیجان انتخاباتی و پوستر‌هایی که در و دیوار را تزئین کرده بودند، خبری نیست، در حالیکه مردم خواستار عمل به وعده‌های انتخاباتی از طرف نامزد‌های راه یافته به پارلمان شهری هستند.

تقدیر از مشارکت مردم با عمل به وعده‌ها

مردم در انتخابات بر خلاف نظر سنجی‌ها و پیش بینی‌ها مشارکت خوبی داشتند و به وظیفه خود عمل کردند. 

کاندیدا‌هایی که امروز به عنوان منتخب مردم شناخته می‌شوند باید با احساس مسئولیت به وعده‌های خود عمل کنند تلاش‌هایی که برای کسب رای و رقابت برای ورود به صحن شورا انجام شد دیگر محلی برای بحث و گفتگو نیست بلکه موضوع اصلی عملگرایی است.

بخش عمده‌ای از شعار‌های تبلیغاتی برای تحقق وعده‌های انتخاباتی بر شفافیت تاکید داشت که مردم خسته از شورائیان قبل، سرسختانه و مشتاقانه به دنبال آن بودند.

 اما انگار نه انگار چند وقت پیش بود که شورای ششم شهر ملایر با شعار همه کار‌های ما شفاف و در اتاق شیشه‌ای تصمیم گیری خواهدشد، پا به عرصه انتخابات گذاشتند، موضوعی که متاسفانه امروز از پشت این شیشه‌ها چیزی برای عموم قابل رویت نیست، شاید حضرات تازه وارد شیشه دودی نصب کرده اند که اتاقشان شیشه‌ای باشد، اما هیچ اقدامی قابل مشاهده و رصد نباشد.

 امروز زمان آن رسیده که این وعده‌ها عملی شوند و با شفافیت در مورد آن پاسخگو باشند.

کاش منتخبین شورای اسلامی شهر ملایر که با تصاحب صندلی شورا یدک کش واژه نوکری مردم هستند در جلسه علنی یا غیر علنی، مجازی یا غیر مجازی پاسخ گوی اصحاب رسانه و سوالات مردم مطالبه گر شهر و دیارشان باشند.

مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند و چشم انتظار تحقق وعده‌ها و شعار‌های اعضای شورای ششم شهر ملایر هستند.

جهانشهر ملایر امروزه با دو برند جهانی مبل و منبت و انگور آوازه اش در سرتاسر گیتی شنیده و دیده شده و مهم است که به وجود شهر و دیارمان افتخار کنیم؛ ولی مهمتر از آن این است که “کاری کنیم” شهر و دیارمان به وجودمان افتخار کند و به جای آمار، آثار بر جای بگذاریم … 

اعضای شورای اسلامی شهر ملایر باید بدانند و درک نمایند که داوری فردا و فردا‌ها مبتنی بر رفتار حال و امروز آن‌ها رقم می‌خورد و اعمال نظارت صحیح، سنجیده و کارآمد در گرو همکاری مشترک شهرداری، شورای شهر و شهروندان است.

آیا شورای شهر ملایر شیشه‌ای می‌شود؟ 
آیا شفافیت در راس قرار می‌گیرد؟
جلسات و کمیسیون‌ها شفاف برگزار می‌شود؟
منتخبان شورای اسلامی به وعده‌های خود عمل می‌کنند؟

در پایان به چند نمونه شعار‌های تبلیغاتی اعضای شورای ششم شهر ملایر اشاره می‌شود:

➰شعاری ندارم می‌خواهم عمل کنم
➰خادم ناگفته هایت می‌شوم
➰خدمت به شما افتخار است
➰شهری بسازیم پاک، شایسته نام ملایر
➰خادم ناگفته هایت می‌شوم
➰صداقت، تعامل، تلاش، جهت پیشرفت شهرمان
➰شهر جهانی را جهانی بسازیم
➰سازندگی آرزوی شما وتخصص ماست
➰ما برای تغییر آمده ایم
➰برای ملایر عدالت شهری، توازن خدمات رسانی
➰انتخاب هوشمندانه برای پیشرفت شهرمان
➰به شما وفادارم
➰شفافیت و صداقت در عملکرد
➰ما به گذشته برنمی گردیم
➰صداقت درگفتار، شهامت در عمل
➰رویکرد متفاوت در مدیریت شهری
➰سامان دادن بوستان‌های شهر، ایجاد بازارچه‌های دائمی، فصلی و هفتگی
 
الهام قنائی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار