معاون میراث فرهنگی استان همدان گفت: مرمت چند بنای تاریخی به‌زودی در همدان آغاز می‌شود که قدیمی‌ترین مسافرخانه همدان و حمام تاریخی ملایر از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 14 November 2021
معاون میراث فرهنگی استان همدان گفت: مرمت چند بنای تاریخی به‌زودی در همدان آغاز می‌شود که قدیمی‌ترین مسافرخانه همدان و حمام تاریخی ملایر از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش تابناک همدان، سیده مریم مختاری موسوی معاون میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به طرح‌های جدید حوزه مرمت بیان کرد: مرمت خانه میرابیان در محله کبابیان همدان با نزدیک به ۹۰ میلیون تومان اعتبار به‌زودی آغاز می‌شود.

اوافزود: مرمت حمام روستای «لتگاه» بهار با ۱۵۰ سال قدمت از دیگر پروژه‌هایی که است که تلاش می‌کنیم عملیات اجرایی آن تا پایان آبان‌ماه با صرف ۷۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شود.

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: حمام «بلور ایمانی» ملایر هم با صرف ۷۰ میلیون تومان مرمت می‌شود این حمام یادگار دوران قاجار است

او اعلام کرد: مهمانسرای آبادان همدان هم با مشارکت مالک و صرف ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در فهرست پروژه‌های مرمتی جدید قرار گرفته است.

این مسئول از آغاز فصل جدید کاوش‌های هگمتانه هم خبر داد و گفت: برای این مرحله ۵۰۰ میلیون تومان بابت کاوش و مرمت جبهه جنوب شرقی اختصاص یافته است.

مختاری موسوی با اشاره به مرمت دو کاروانسرای همدان گفت: کاروانسرای تاج آباد و فرسفج که در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته بود با انجام کار‌هایی برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شد.

او افزود: برای تملک جبهه جنوبی کاروانسرای تاج آباد، مرمت فضا‌های داخلی، کرسی چینی و پی‌سازی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مختاری موسوی اعلام کرد: برای مرمت و آماده‌سازی کاروانسرای فرسفج هم ۵۰ میلیون تومان در کنار کمک مالی مدیریت شهری شهر فرسفج صرف شد.

او تصریح کرد: در یک سال گذشته بنا‌های زیادی در استان همدان مرمت شده، اما همگی از محل اعتبارات سال ۹۹ بوده و هنوز اعتبارات سال ۱۴۰۰ اعلام نشده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار