مدیر منطقه دو شهرداری همدان گفت:
مدیر منطقه دو ضمن اعلام اینکه معتقد هستیم تا عملکرد ما مورد نقد قرار نگیرد قابل ارائه نخواهد بود تصریح نمود: مشارکت انسان‌ها در تعیین سرنوشت جامعه خویش و تصمیم گیری برای اموری که به زندگی آنان مربوط می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 14 November 2021
سعید افقی
 
مدیر منطقه دو ضمن اعلام اینکه معتقد هستیم تا عملکرد ما مورد نقد قرار نگیرد قابل ارائه نخواهد بود تصریح نمود: مشارکت انسان‌ها در تعیین سرنوشت جامعه خویش و تصمیم گیری برای اموری که به زندگی آنان مربوط می‌شود.
 
به گزارش تابناک همدان، حامد جلیلوند افزود: همواره از نگاه کارشناسان و مسوولان شهری مورد توجه و امری پسندیده بوده است و اکنون نیز در کشور‌های پیشرفته و در حال توسعه ضرورت مشارکت فعال و وفاق اجتماعی موثر افراد جامعه، مورد تاکید مدیران شهری است، اما برای نیل به این هدف یکی از ابزار‌های تحقق مشارکت شهروندان در عرصه مدیریت شهری، آگاهی بخشی، بستر سازی و فرهنگ سازی و بالطبع آن آموزش جامعه است و به لطف خدا تاکنون تعاملات خوبی با جمیع رسانه‌ها داشته ایم.

وی سال ۱۴۰۰ شهرداری منطقه دو را از لحاظ بودجه ریزی سال خوبی دانست و تصریح نمود: سال ۱۴۰۰ بودجه دقیق و حساب شده بسته شده و با نهایت سلیقه و با در نظر گرفتن کار‌های اساسی و اولویت بندی پیش رفته ایم.

جلیلوند بودجه سالجاری شهرداری منطقه دو را بالغ بر ۲۸۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان بودجه در مقایسه با سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است در منطقه دو اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف انجام شده وآماده تحولات بزرگی هستیم.

وی افزود: در مقام مقایسه در بحث بودجه یک افزایش صد میلیارد تومانی نسبت به سال گذشته بازحمات همکاران در حوزه در آمد و املاک و حوزه مالی داشتیم که عمده این بودجه به مباحث عمرانی تخصیص یافته است.

مدیر منطقه دو با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری را پایین نگه داشته ایم، یاد آور شد: با کاهش هزینه‌های جاری، هزینه‌های عمرانی را افزایش داده ایم و امسال ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی داشته ایم و ۵۰ الی ۶۰ میلیارد نیز هزینه املاک و بازگشایی معابر شده است.
 
مدیر منطقه دو شهرداری با بیان اینکه توسعه متوازن و نگاه به نقاط کم برخوردار سطح منطقه در جهت تحقق عدالت اجتماعی است، گفت: سرآغاز عدالت اجتماعی ریشه در عدالت فضایی و محیطی دارد، با توجه به اینکه خدمات شهری به مثابه نوعی کالای عمومی محاسبه میشود برآورد و مکانیابی صحیح آن‌ها در حوزه مدیریت شهری است؛ بنابراین نمیتوان بخشی از جامعه شهری را از آن محروم نمود.
 
تا عملکرد مورد نقد قرار نگیرد قابل ارایه نیست /۲۳۸ میلیارد تومتن بودجه شهرداری منطقه ۲ همدان

 حامد جلیلوند با بیان اینکه عدالت فضایی به منزله توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری است؛ افزود: به منظور رسیدن به یک جامعه متوازن و یکی از رهیافت‌ها همان عدالت اجتماعی است و عدم توزیع مناسب خدمات باعث از میان رفتن عدالت و افزایش نارضایتی شهروندان از محل سکونت خود و مدیران شهری خواهد شد از این رو شهرداری منطقه دو توسعه متوازن را سرلوحه فعالیت‌های عمرانی خود قرار داده و در جهت تحقق عدالت اجتماعی تلاش جدی دارد.


وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین نارضایتی را در خصوص آسفالت ریزی در سطح معابر را داشتیم، افزود: با برنامه ریزی و لطف خداوند توانستیم در دو سال گذشته بالغ بر ۱۴۰ هزار تن آسفالت با کیفیت در سطح معابر استفاده کنیم و مشکلات تا حد زیادی حل شده است.

جلیلوند با اشاره به برخی مشکلات در منطقه دوشهرداری همدان، اظهار داشت: مشکل اساسی دفع آب‌های سطحی بود و همواره باعث از بین رفتن سرمایه مردم و خسارت‌های مختلف می‌شد که خوشبختانه مطالعات و تا حدودی بحث عمرانی آن از قبل انجام شده بود و ما توانستیم بیش ازسه و نیم کیلو متر لوله گذاری و یک نقب و تونل برای جمع آوری وهدایت آب‌های سطحی داشته باشیم که می‌توان گفت در حد یک کار ملی و بی نظیر بود.

جلیلوند با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز شهری با هدف توسعه پایدار از اصلی‌ترین اهداف منطقه در کنار توزیع متوازن پروژه‌های عمرانی در سال جاری به شمار میرود افزود توسعه فضای سبز شهری و توزیع عادلانه آن در محله‌ها به خصوص در مراکز شهر‌ها به گونه‌ای که متناسب با ساخت و ساز شهری باشد یکی از راهبرد‌های توسعه پایدار شهر تلقی می‏ گردد که از نظر ابعاد زیست‏ محیطی، فضای سبز شهری در کاهش آلودگی هوا و آلاینده ها، تعدیل پدیده جزیره گرمای شهری، کاهش آلودگی صوتی، کنترل سیلاب و در یک کلام بهبود کیفیت محیط ‏زیست نقش تعیین کننده‌ای دارند.

 وی در زمینه توسعه فضای سبز نیز تصریح کرد: بر اساس بودجه اختصاص یافته امسال توانستیم توسعه فضای سبز داشته باشیم و دو برابر شدن فضای سبز را امسال در دستور کارداریم.

 جلیلوند ایجاد پارک فرامنطقه‌ای اکباتان را یک پروژه قابل افتخار معرفی کرد و افزود: پارک فرا منطقه‌ای اکباتان یک پروژه قابل افتخار برای استان است.

وی خاطر نشان ساخت: پارک اکباتان می‌تواند پایلوت برگزاری جشنواره‌های تابستانی و زمستانی و برخی برنامه‌های تفریحی باشد و با توجه به ظرفیت سد اکباتان، ایجاد پارک ساحلی و پارک کوهستانی و جنگلی برای استانی که ادعای توسعه یافتگی دارد احساس می‌شد و با یک طراحی که همکاران خود شهرداری ارایه داده اند این امر میسر شد.

مدیر منطقه دو همدان با اشاره به سرانه فضای سبز در این منطقه نیز گفت: قبل از ایجاد پارک کوهستانی و ساحلی، سرانه فضای سبز ۷ متر مربع بود که در حال حاضربه ۱۵ و نیم الی ۱۶ متر رسیده است.
 
تا عملکرد مورد نقد قرار نگیرد قابل ارایه نیست /۲۳۸ میلیارد تومتن بودجه شهرداری منطقه ۲ همدان

جلیلوند در ادامه گریزی هم به احداث پروژه پارکینگ آقاجانی بیک زد و گفت: پارکینگ آقا جانی بیک سوابق اجرایی آن مشخص و مستند است و این پروژه سابق بر این یک پروژه ستادی بود و زمانی که ما این پروژه را تحویل گرفتیم سه تا بلوک زیر بنا بیشتر نداشت و زمانی که مساییل مالی و اجرایی به منطقه دو محول شدنظم بهتری یافت به طوری که در عرض دو سال گذشته سفت کاری پروژه به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه این پارکینگ گنجایش ۶۰۰ خودرو در نقشه و چیزی که قابل ارایه باشد حدود هزار خودرو است، افزود: این پارگینگ در ۷ طبقه فضای اداری و در سه بلوک برنامه ریزی شده ومباحث اجرایی آن نیز ۷۰ درصد به پایان رسیده است.

جلیلوند اظهار داشت: این پارکینگ نازک کاری و رو کاری خاصی ندارد و صرفا وقتی نما زده شود پروژه به اتمام خواهد رسید و یک سری اختلاف با پیمانکار این پروژه شرکت نصر اصفهان داریم و در مباحث حقوقی و در رسیدگی به صورت وضعیت آن یک سری ابهامات وجود دارد که باید رفع شود و این اختلاف به کمیسیون ماده ۳۸ ارجاع شده که محل رسیدگی به دعاوی بین پیمانکار و کار فرماست و خوشبختانه رای صادر شده به نفع ماست و به پیمانکار بدهی نداریم و لازم به ذکر است طبق قرار داد ۸۰ درصد بدهی‌ها به صورت ملک و ۲۰ درصد نقدی باید پرداخت شود که بابت نقدی یک ریال بدهی هم نداریم و از بابت ملک که زمین واگذار شده، ولی سند نزدیم تا موانع حقوقی رفع شود. 

 شهردار منطقه دو همدان از احداث پارک مصلی همدان در مراحل پایانی خبر داد و افزود: تپه مصلی همدان که در قلب شهر همدان قرار گرفته در سالیان گذشته مغفول از ساماندهی بود که با عزم جدی شهرداری منطقه دو حالا شاهد دگرگون شدن ویترین آن هستیم و اهم اقدامات عمرانی از قبیل جداره سازی، کف سازی، پردازش محوطه، پله سازی، ایجاد آبشار مصنوعی، توسعه فضای سبز و همچنین در آتیه نه چندان دور ایجاد پل عابر وسیع؛ همه و همه اقداماتی است که برای گام اول توسعه و ساماندهی تپه مصلی همدان در حال انجام است.

مدیر منطقه دو شهرداری خاطرنشان کرد: اوضاع دسترسی برای نمازگزاران عید فطر در شأن مردم دارالمؤمنین همدان نبود و این اقدامات به عنوان حداقل خدمات برای شهروندان مد نظر قرار گرفت وی با اشاره به این که مسیر دسترسی علاقمندان به کتاب خوانی از راه تپه مصلی امکان پذیر است گفت: شیب تند و وضعیت نامناسب مسیر مصلی کمی این علاقمندی به مراجعه به کتابخانه مرکزی را با دشواری‌هایی مواجه کرده بود که تصمیم ما را برای تحرک و اقدام جدی‌تر کرده بود.

وی سپس به ایجاد آبشار مصنوعی این پارک اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در همدان آبنمای گردشی و مخزنی در محوطه تپه مصلی ایجاد می‌شود که با ساخت مخزن بتنی در بالادست تپه و ایجاد حوضچه آبگیر در پایین دست به طور گردشی شاهد جاری شدن نعمت الهی باشیم.

جلیلوند با بیان اینکه جای یک پارک سنگی در همدان خالی بود، خاطر نشان ساخت: با راه اندازی این پارک سنگی تغییرات اساسی را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

وی مهمترین عامل در خصوص گسترش و حفظ فضای سبز در تپه مصلی را داشتن آب کافی، شرایط اقلیمی و خاکی مناسب دانست و افزود: در این زمینه با اقدامات عمرانی و برنامه ریزی مناسبی که انجام شده است می‌توان دید و منظری بسیار مناسبی را در مصلی ایجاد کرد.

 جلیلوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی معابر، یاد آور شد: در بازگشایی معابر نیز مشکل اصلی خیابان طالقانی بود که حل شد و کوی محمدیه که هر ساله تعدادی کشته داشت که با تعریض این معبر سرنوشت این منطقه تغییر کرد و خوشبختانه در منطقه دو شهرداری همدان گره ترافیکی خاصی وجود ندارد.

وی افزود: در حفظ میراث فرهنگی نیز اقداماتی داشتیم که مهمترین آن بحث جداره سازی پیاده راه بوعلی است که توانسته ایم شکل و شمایل خوبی به این پیاده راه بدهیم.

جلیلوند بابیان اینکه معابر، بلوار‌ها و خیابان‌ها از مهم‌ترین فضا‌های شهری هستند که مورداستفاده روزمره شهروندان قرار دارد و آسفالت معابر و مناسب‌سازی مسیر‌ها می‌تواند نقش مهم و ارزنده‌ای در ارتقاء رضایتمندی شهروندان داشته باشد، افزود: شهرداری منطقه دو سال گذشته بیش از ۶۰ هزار تن آسفالت در معابر سطح منطقه توزیع نموده و در سال جاری نیز نهضت آسفالت منطقه دو با برنامه ریزی و جدیت کار خودرا آغاز و هم اکنون در معابر اولویت بندی شده مشغول ارائه خدمات میباشند.

مدیر منطقه دو از آغاز عملیات اجرایی چمن مصنوعی زمین فوتبال در پارک چمران خبر داد و یاد آور شد: یکی از اهداف احداث زمین‌های چمن مصنوعی در کنار دیگر پروژه‌های ورزشی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر، افزایش میزان سرانه ورزشی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که شهرداری منطقه دو در سال گذشته چند زمین ورزشی در پارک کودک اجرایی نمود و در سال جاری نیز زمین چمن مصنوعی پارک چمران را در دستور کار قرار داده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید منطقه ۲ شهرداری خبر داد و افزود: فراهم نمودن زیربنا و محل مناسب مراجعه یکی از ارکان‌های مهم تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات در شهرداری‌هاست که باعث رضایت خاطر مراجعین و کارکنان خواهد شد که در همین راستا، عملیات عمرانی احداث ساختمان جدید منطقه ۲ شهرداری آغاز شد.

جلیلوند بازسازی و ساخت سرویس بهداشتی جدید را یکی از برنامه‌های اجرایی امسال برشمرد و افزود: علاوه بر ساخت سرویس بهداشتی در پل پهلوان‌ها و پارک کودک، سرویس‌های بهداشتی بوستان‌های سطح منطقه نیز در حال بازسازی است.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با اشاره به دیگر اقدامات، یاد آور شد: باوجود رکود بازار ساخت و ساز و کمبود نقدینگی، منطقه ۲ شهرداری همچنان با اولویت بندی پروژه‌ها و برنامه ریزی صحیح و با به کار گیری نیرو‌های جوان و متخصص هم اکنون چندین پروژه مهم و اساسی از جمله پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ، هدایت آب‌های سطحی، عملیات جدولگذاری و پیاده رو سازی بصورت گسترده، ساماندهی مصلی و لایروبی قنوات و ... را در دست اجرا دارد.

جلیلوند در پایان اظهار داشت: تسهیل عبور و مرور، ارتقای سطح ایمنی معابر، مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، دفع آب‌های سطحی به منظور ایمن‌سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت‌های احتمالی به تاسیسات شهری و پروژه‌های عمرانی نظیر آسفالت معابر، جداول وایجاد فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبزو تسریع در پروژه‌های عمرانی از جمله اهداف شهرداری منطقه دو به شمار می‌رود و بنده به همکاران خود به لحاظ عملکردی نمره ۱۸ می‌دهم.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار