کد خبر: ۱۰۰۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 13 November 2021
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۱ هزار و ۱۵۰ برنامه فرهنگی در این یک هفته در کل استان اتفاق خواهد افتاد که از این برنامه‌ها ۱ هزار و ۱۱۳ برنامه شهرستانی است و مابقی در سطح ستاد برگزار می‌شود.
 
برگزاری ۱ هزار و ۱۵۰ برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب در همدان
 
 

به گزارش تابناک همدان، عاطفه زارعی در نشست خبری  که به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره‌ای به برنامه کاروان دوستی با کتاب که با همکاری خیرین قبل از آغاز هفته کتاب برگزار شد کرد و گفت: این کار از شهرستان کبودر آهنگ با محوریت روستا اوزون دره و آق مشکین که بیشترین بار جمعیتی را از لحاظ کودکان و نوجوانان دارد آغاز و هدایایی از جنس کتاب اهدا شد.

زارعی اشاره کرد: شاید به نظر بیاید برنامه موقت است، اما از بعد فرهنگ سازی مطالعه و کتاب خوانی در حوزه کودک و نوجوان در رفتار آن‌ها نهادینه می‌شود.

وی تاکید کرد: دغدغه ما ارائه خدمات فرهنگی به مناطق محروم است و مناطقی که زیر ساخت‌های فرهنگی ضعیفی از لحاظ زیر ساخت‌های مطالعه و کتابخانه‌ای دارند در اولویت هستند این کار در هفته کتاب آغاز شد و ادامه خواهد داشت و در طول سال شهرستان‌های مختلف مورد پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در خصوص توسعه کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم گفت: بیشتر پروژه‌های حوزه کتاب را خیرین اعم از حقیقی و حقوقی پشتیبانی کرده اند.

وی در این خصوص اشاره‌ای به افتتاح کتابخانه‌ای در ملایر کرد و گفت: در شهرستان ملایر کتابخانه شهید مسعودی پور به همت خیرین کلنگ زنی شده است و با استفاده از اعتبارات دولتی کتابخانه در زمینی به مساحت ۲۶۰ متر ساخته می‌شود.

زارعی گفت: در این مسیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور، اتاق بازرگانی و جمعیت هلال احمر در جهت تامین منابع اطلاعاتی و حمایت‌های مالی کمک کردند.

افتتاح اولین پانسیون مطالعاتی در همدان

وی اشاره‌ای به توسعه زیرساخت‌ها در سطح شهر همدان کرد و گفت: ارایه خدمات فضای پانسیونی با استاندارد‌هایی که در نظر گرفته شده است افتتاح خواهد شد و این اولین پانسیون مطالعاتی است که در توسعه فضا‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دانش آموزان و دانشجویان را پشتیبانی می‌کند.

زارعی گفت: ۳۰ آبان مراسم استانی هفته کتاب با حضور جمعی از کتابداران و مسئولین استانی برای تقدیر از کتابداران فعال در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اشاره‌ای به جشنواره دوست من کتاب کرد و افزود: یکی از اتفاقاتی که در سال گذشته رغم خورد اولین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودکان و نوجوانان با عنوان دوست بود، در هفته کتاب امسال کتاب مجموعه شعر جشنواره رونمایی خواهد شد و همچنین پوستر دومین دوره جشنواره رونمایی می‌شود.

وی در خصوص کتابخانه‌های سیار شهر همدان گفت: مکان‌های پر جمعیتی که فاقد کتابخانه در سطح شهر همدان هستند شناسایی شده است برنامه‌های متناسبی در حوزه کتاب و کتابخانی اجرا می‌شودند و این برنامه همچون سنوات قبل با قوت اجرا می‌شود.

جشن یار ۵۰ ساله برگزار می‌شود

زارعی گفت: کتابخانه‌هایی با بیش از نیم قرن فعالیت دایر هستند که در نظر داریم جشن ۵۰ سالگی برای کتابخانه‌ها برگزار کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان این جشن را شامل هفت کتابخانه در سطح استان است و افزود: شامل کتابخانه‌های شهید مدنی- تویسرکان، کتابخانه آزادی - همدان، کتابخانه شهید مظاهری - مریانج، کتابخانه شهید بهشتی - ملایر، کتابخانه شهید اشرفی اصفحانی -کبودر آهنگ، کتابخانه شهید باهنر -بهار و کتابخانه شهید رجایی – اسدآباد است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار