در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان مطرح شد.
بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر فرهنگیان در نامه‌ای به مدیرکل آموزش و پرورش همدان از عدم دسترسی بخش زیادی از دانش آموزان استان به آموزش مجازی انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 04 December 2021
بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر فرهنگیان در نامه‌ای به مدیرکل آموزش و پرورش همدان از عدم دسترسی بخش زیادی از دانش آموزان استان به آموزش مجازی انتقاد کرد.

به گزارش تابناک همدان، از  مهر، در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

با صلوات بر محمد و آل محمد؛ با عنایت به آنکه پیشرفت و ترقی هر کشوی به وسیله آموزش و پرورش رقم می‌خورد، عدالت آموزشی به عنوان یکی از اساسی‌ترین مسائل این نظام مطرح می‌گردد و سهم عظیمی در حرکت به سمت تحول را دارا می‌باشد.

بی توجهی به این امر مهم و عدم برقراری عدالت، آسیب‌های جبران ناپذیری بر پیکره این نظام تقلیدی وارد می‌آورد و حرکت به سمت پیشرفت و آبادانی را با مشکل روبه رو می‌سازد و سرکوب استعداد نخبگان و آینده سازان را در مناطق محروم در پی دارد.

با گذشت قریب به دو سال از آغاز آموزش مجازی، تعداد زیادی از دانش آموزان در اقصی نقاط استان همدان با مشکل کمبود و یا فقدان امکانات آموزشی مواجه هستند.

تنها در دو ناحیه استان، ۳۵ درصد از دانش آموزان به آموزش مجازی و شبکه شاد دسترسی ندارند. این آمار بیانگر وجود خیل عظیمی از آینده سازانی است که امکان تعلّم را به خاطر بی مسئولیتی عده‌ای از دست می‌دهند.

در بخش دیگری از این نامه آمد است: به سبب این مسئله و ایجاد سرخوردگی در متربیان، ۱۷ درصد از آن‌ها دست از ثبت نام کشیده‌اند یا به تعبیری رساتر؛ به دلیل سهل انگاری و عدم پایبندی به مسئولیت، از ثبت نام بازمانده‌اند.

چنین مواردی تنها گوشه‌ای از حجم عظیم مشکلات در آموزش و پرورش استان است، خبر‌ها حاکی از آن است که ۴۰ درصد از دانش آموزان این نواحی از محتوا و کتب درسی نیز بی بهره اند و این یعنی یک فرد در جایگاه مسئول از کمترین امکاناتی که می‌تواند برای خدمت به تعلیم و تربیت فراهم آورد، چشم پوشیده است.

اگر وضعیت بر همین منوال ادامه یابد، قطعاً با بحران‌های جبران ناپذیری مواجه خواهیم شد و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، نه تنها آینده این کودکان را به تباهی می‌کشاند بلکه آینده ایران عزیز اسلامی را نیز به خطر خواهد انداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار