پیش بینی اقتصادی:
اونس طلا به بالا ۱۸۶۰ دلار رسیده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 11 November 2021
اونس طلا به بالا ۱۸۶۰ دلار رسیده است.

به گزارش تابناک همدان، از شفقنا، اونس طلا جانی دوباره گرفته است و به خوبی از محیط تورمی و اقدامات داوویش بانک‌های مرکزی بهره‌مند شده است. کمترین واکنش را به بازده اوارق و شاخص دلار نشان می‌دهد و همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. دیروز بعد از انتشار داده‌های تورمی بی سابقه در آمریکا، درحالی که شاخص دلار قدرت گرفت، اما اونس طلا بخاطر محیط تورمی حاصل شده رشد خود را شروع کرد و توانست به بالا ۱۸۶۰ دلار برسد. این حرکت صعودی طلا تارگتی بالا ۱۹۰۰ دلار خواهد داشت.

اما از طرف دیگر شاید طلا به یکباره دچار سقوط بشود. اگر فکر کنیم که فدرال نسبت به این تورم بی تفاوت خواهد بود کمی بعید است و شاید تیپرینگ را با سرعت بیشتری انجام دهد و از سال بعد شروع به افزایش نرخ بهره بکند. اگر سرمایه گذاران به این نتیجه برسند مطمنا ترمز حرکت طلا کشیده خواهد شد و یک ریزش جدی را تجربه خواهد کرد.

دلیل سقوط جدی یورو و صعود تند دلار

شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح در ۱۶ ماه گذشته رسید.

به گزارش شفقنا اقتصادی، دلار در برابر یورو و سایر ارز‌ها در روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در ۱۶ ماه گذشته رسید این اتفاق بعد از انتشار گزارش شاخص داده‌های مصرف کننده آمریکا افتاد که رکوردی کم سابقه برای اقتصاد آمریکا را رقم زد.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده ماه گذشته با سریع‌ترین سرعت سالانه از سال ۱۹۹۰ رشد کرده است و معامله‌گران فکر می‌کنند که فدرال رزرو می‌تواند با افزایش سریع‌تر نرخ‌های بهره نسبت به همتایان خود در اروپا و ژاپن واکنش نشان دهد.

یورو، رقیب دیرینه دلار سقوط جدی را تجربه کرد، زیرا بانک مرکزی اروپا در سیاست‌های سختگیرانه همچنان از آمریکا عقب‌تر است. یورو در برابر دلار به کمتر از ۱.۱۵ رسیده است. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا بازهم رئیس فدرال تورم را موقتی می‌داند یا خیر؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار