رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: امسال از محل بودجه این شهرستان، اعتبار در اختیار نمایندگان مجلس و اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 7.5میلیارد تومان اعتبار برای فرهنگ و هنر این شهرستان در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵ 09 November 2021
7.5 میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ و هنر ملایر اختصاص یافت
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: امسال از محل بودجه این شهرستان، اعتبار در اختیار نمایندگان مجلس و اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای فرهنگ و هنر این شهرستان در نظر گرفته شد.

به گزارش تابناک همدان ازملایر:حجت الاسلام "طالب ترکاشوند" در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از این مبلغ ۲ میلیارد تومان از منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ملایر و مرکز آموزش هنر و چهار میلیارد تومان نیز برای تکمیل نهایی مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از اعتبارات امسال شهرستان با حمایت فرماندار ویژه ملایر و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتباردر اختیارحجت الاسلام "احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس" برای ساخت سالن کنفرانس اختصاص یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به روز فرهنگ عمومی و تلاش برای مردمی کردن فرهنگ و هنر افزود: از زمان آغاز فعالیت شورای فرهنگ عمومی از سال ۱۳۸۵ تاکنون، اقدامات اثرگذاری همچون راه‌اندازی بنیاد صیانت از نهاد خانواده، انتخاب یک روز به عنوان روز ملایر، برپایی ستاد دایمی یادواره شهدای شهرستان، تشکیل اتاق فکر شورا، اجرای طرح کرامت، اخذ مجوز برپایی پنج نماز جمعه در شهر‌های تابعه ملایر، ایجاد دهه‌های شادی و تعیین هفته فرهنگی در این شهرستان انجام شد.

حجت الاسلام ترکاشوند مطرح کرد: از زمان تاسیس این شورا تاکنون ۹۵ جلسه شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان برگزار شد که در مجموع ۷۴۰ مصوبه قابل اجرا به همراه داشت.

وی در ادامه گفت: شورای فرعی فرهنگ عمومی در بخش‌ها و شهر‌های تابعه ملایر در راستای شناسایی آسیب‌ها و نقاط قوت و ضعف، ارائه طرح و برنامه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، بررسی مسائل و مشکلات حاشیه‌ای و منطقه‌ای برگزار شده است.

 ترکاشوند اظهار داشت : تاکنون شورای فرعی فرهنگ عمومی در شهر‌های سامن، جوکار، بخش زند و اسلامشهر آق‌گل برگزار شده و تمامی موارد و مشکلات احصا و به استان ارسال شده است و هر ۲ ماه یکبار این شورای فرعی برگزار خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر آموزش را مهمترین اقدام برای پیشگیری و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، ترک تحصیل، کودک همسری و بیکاری در این مناطق عنوان کرد و گفت: در صدد تشکیل اتاق فکر در راستای برگزاری شورای فرعی فرهنگ عمومی هستیم تا بتوانیم گام‌های موثر و عملیاتی برای رفع آسیب‌های اجتماعی برداریم.

حجت الاسلام ترکاشوند تاکید کرد: اصلاح شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب از دیگر مباحث مهم در شورای فرهنگ عمومی است و خواستار همراهی بیشتر رسانه‌ها برای اصلاح این فرهنگ غلط در جامعه می‌باشیم.

وی گفت:باید تمام تلاش خود را  برای تشویق جوانان به ازدواج آسان و فررندآوری به کار گیریم.
 
7.5 میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ و هنر ملایر اختصاص یافت
 
رئیس اداره ارشاد ملایر اضافه کرد : در راستای ایجاد نشاط و شادی در بین مردم و خانواده ها، در صدد برپایی دهه‌های شادی همزمان با دهه‌هایی همچون کرامت، ولایت، هفته وحدت، شعبانیه، دهه فجر و نوروز با فروکش کردن ویروس کرونا هستیم تا بتوانیم سنت‌ها و آئین‌های بومی در منطق شهری و روستایی ملایر را احیا کنیم.

حجت الاسلتم ترکاشوند خاطر نشان کرد: مخالف برگزاری کنسرت‌ها نیستیم، اما رویکرد ما در برپایی کنسرت‌ها بهره‌گیری از هنرمندان بومی و موسیقی سنتی و محلی شهرستان و منطقه است.

وی همچنین از همراهی، مشارکت و حمایت جدی اهالی فرهنگ و رسانه و فضای مجازی این شهرستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تقدیر و بیان کرد: در این مدت فضای آرام رسانه‌ای منطقی و معقولی در شهرستان حاکم بود و با خبررسانی صحیح به مسئولان و مردم در مقابله با کرونا کمک کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار