رییس امور شعب بانک ملی استان همدان گفت: حدودا ۱۹ درصد از سهم سپرده‌های بانکی در بین بانک‌های عضو کمیسیون متعلق به بانک ملی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ 06 November 2021
۱۹ درصد از سهم سپرده‌های بانکی متعلق به بانک ملی است
 
سعید افقی
 
رییس امور شعب بانک ملی استان همدان گفت: حدودا ۱۹ درصد از سهم سپرده‌های بانکی در بین بانک‌های عضو کمیسیون متعلق به بانک ملی است.

به گزارش تابناک همدان، محمد طوماسی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک ملی بیشترین سهم را در سیستم بانکی استان دارد، افزود: تا پایان مهر ماه امسال ۶۰۰/۵۶ میلیارد ریال منابع بوده است که با تلاش همکاران و اعتمادی که به بانک ملی وجود دارد این منابع جذب شده و امیدواریم که در راستای اهداف و برنامه‌ها و تکالیفی که در حوزه اشتغال و اولویت‌هایی که در سیستم اقتصادی استان نقش دارند به کار بگیریم.

وی با اشاره به برخی از تکالیف اجتماعی بانک ملی نیز اظهار داشت: در چند ساله اخیر، ساخت دو باب مدرسه، ساخت یک باب درمانگاه در کبودراهنگ، اهدای یک دستگاه پلاسما فریز برای بیماران دیالیزی بیمارستان سینا وهمچنین یک باب منزل مسکونی برای یکی از معلولین در راستای تکالیف اجتماعی خریداری شده است.

طوماسی از ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای بیماران ms خبر داد و تصریح کرد: امسال ۵۰ نفر از بیماران مبتلا به ام اس که برای تهیه دارو‌های خود دچار مشکل بودند، به صورت ویژه جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات متنوع بانک ملی، افزود: سامانه "بام"، به روزترین سامانه بانکداری اینترنتی و اپلیکیشن "بله" که تنها پیام رسان اجتماعی که ارایه دهنده خدمات بانکی است و اپلیکیشن "ایوا" که خدمات متنوع غیر حضوری مثل افتتاح حساب غیر حضوری و گواهی امضای الکترونیکی و پرداخت تسهیلات غیر حضوری، ارائه خدمات بانک کارگشائی غیرحضوری و ... را می‌توان ازطریق آن انجام داد که از افتخارات بانک ملی ایران محسوب می‌شود.

 رئیس شورای عالی بانک‌های استان خاطر نشان ساخت: بسیاری از خدمات بانک ملی غیر حضوری صورت می گیرد و دستگاه‌های کیوسک صدور کارت هدیه خدمت جدیدی است که توسط بانک ملی ارایه شده و همچنین دستگاه‌های VTM بانک ملی علاوه بر انجام کلیه خدمات خودپرداز‌ها، افتتاح حساب، صدور آنی ملی کارت و واریز وجوه نقد را نیز برای مشتریان انجام میدهد.

طوماسی با بیان اینکه ۵۰ شعبه، ۴ باجه و دو گیشه و یک شعبه بانک کارگشائی در حال حاضر در استان در حال خدمت رسانی هستند، افزود: بانک آفیسر نیز خدمت دیگری است که برای مشتریان خاص و ویژه ارایه شده که بر بستر پیام رسان بله و بصورت ۲۴ ساعته و غیرحضوری ارائه خدمات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به وضعیت مغایرت‌های موجود در اطلاعات حساب‌های مشتریان اظهار داشت: با توجه به قدمت بانک ملی و تعداد بسیار زیاد حساب‌ها در این بانک و الزامات بانک مرکزی مبنی بر اختصاص کد شهاب، با تلاش‌های فراوان همکاران بسیاری از مغایرت‌ها رفع شده و مشتریان بدون وقفه درحال دریافت خدمات هستند.

رییس امور شعب بانک ملی استان، با اشاره به تاثیر گذاری بانک ملی در سیستم اقتصادی، گفت: درمیان بانک‌های استان، ۳۳ درصد از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استان را فقط بانک ملی پرداخت کرده است.

طوماسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تسهیلات پرداخت شده از طریق بانک ملی، خاطر نشان ساخت: تسهیلات متعددی در قالب وام ازدواج، کرونا، ودیعه مسکن، بهسازی مسکن روستائی، کمیته امداد، بهزیستی، اشتغال، رونق تولید و ... پرداخت کرده ایم که تا کنون به ۷۹۰ نفر در استان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده و منتظر سهمیه جدید هستیم.

وی افزود: بیشترین تسهیلات برای آسیب دیدگان از کرونا به مشاغل خدماتی و رستوران‌ها و مراکز گردشگری و دیگر صنوف پرداخت شده است.

طوماسی به دیگر خدمات بانک ملی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از خدمات ارایه خدمات در قالب کانون جوانه‌ها، برای افراد زیر ۱۸ سال است که قبل از آن برای صدور کارت برای این افراد مشکل داشتیم.

وی با بیان اینکه در کانون جوانه‌ها طبق آخرین آمار ۱۱۱ هزار ۷۳۷ نفر عضو داریم، افزود: در کانون جوانه ها، خدماتی در قالب اپلیکیشن "هب" ارایه می‌شود که هدف اصلی شناساندن مفاهیم بانکی و مدیریت مالی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم اقتصادی و بانکی است.

طوماسی کانون جوانه‌های بانک ملی را محلی برای ارائه آموزش‌های اقتصادی به نوجوانان دانست و اظهار داشت: کانون جوانه‌ها به خوبی توانسته جایگاه خود را در میان مخاطبانش پیدا کند و افراد دارای سایت اختصاصی هستند و در آنجا می‌توانند در جشنواره‌ها و مسابقات شرکت کنند واز اهدای جوایز برخوردار و انواع بازی‌های کامپیوتری با مفاهیم کسب و کارآشنا شده و با کسب امتیاز از تسهیلات خرید دوچرخه و کامپیوتر وغیره بهره‌مند شوند.

وی افزود: بانک ملی در مقایسه با دیگر بانک‌ها کمترین معوقات را دارد. طوماسی میزان معوقات بانک ملی را ۹۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و یاد آور شد: با توجه به معوقات ۳۷ هزار میلیارد ریال نیز مصارف ما بوده و شاخص NPL، نسبت مصارف به معوقات ۲/۲ است و طبق استاندارد‌های مالی دارای وضعیت مطلوبی میباشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به منابعی که در دست ماست باید هدفمند هزینه کنیم، تصریح کرد: وام‌هایی که برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی پرداخت می‌شود در ابتدا باید فرد متقاضی، آورده داشته باشد و تولید کنندگان باید طبق الزامات یکسری مدارک و اسناد ارایه دهند که ظرفیت تولید با تسهیلات در خواست شده توازن داشته باشد.

طوماسی در ادامه یاد آور شد: بیش از ۵۰ درصد خدماتی که بانک ملی به مشتریان می‌دهد هیچ منافعی برای بانک ندارد و فقط خدمات بر اساس تکالیف اجتماعی بوده و حتی کارمزدی که دریافت می‌کنیم در مقابل خدماتی که ارایه می‌شود، ناچیزاست.

 رییس کمیسیون بانک‌های استان با اشاره به نرخ سود بانک‌ها و رقابت بین آن‌ها نیز گفت: نرخ سود را بانک مرکزی هر ساله تعیین می‌کند و ما باید با این نرخ اعلام شده سپرده جذب کنیم و رقابت در بین بانک‌ها یک رقابت ناسالم ونابرابر است و برخی از بانک‌ها متاسفانه نرخ سود اعلام شده از بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند و در عین حال بنگاه داری می‌کنند.
 
طوماسی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود نیرو در بانک‌ها اشاره کرد و افزود: بانک‌های دولتی چندین سال است که جذب نیرو نداشته اند و از سوی دیگر با قانون بازنشستگی پیش از موعد، قشر عظیمی از کارکنان بانک‌ها در چند سال اخیر بازنشسته شده اند و هیچ نیروی جدیدی جایگزین این افراد نشده است و وظایف این کارکنان بازنشسته به سایر افراد مشغول به کار در داخل شعبه منتقل شده و فشار کاری سایر کارمند‌های شاغل شدیدا افزایش یافته است و این امر باعث نارضایتی کارمندان و در نتیجه تاثیرمنفی بر عملکرد کارمندان و بعضاً برخورد نامناسب با مشتریان شده است.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: بانک ملی ایران نسبت به بخش تولید نگاه‎ ویژه‌ای دارد و امیدواریم بتوانیم تاثیرگذاری لازم را در این زمینه داشته باشیم.

طوماسی در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه منابع بانکی محدود است و تعداد زیادی از افراد متقاضی تسهیلات هستند، بنابراین کنترل و جلوگیری از انحراف منابع جز الزامات بانکی است و منابع باید در جهت مشخص شده صرف شود تا سیسیتم بانکی با چالش و کمبود منابع رو به رو نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار