کد خبر: ۱۰۰۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 28 October 2021
به گزارش تابناک همدان، مدیر کل استاندارد استان همدان در حاشیه بازدید از شرکت عمران بتن اکباتان به خبرنگاران گفت: چند هفته پیش قول داده بودیم که واحد‌های بتن آماده که پروانه کاربرد نشان آن‌ها ابطال یا تعلیق شده اند با جزییات اعلام شود که خوشبختانه از آن زمان به بعد تعداد واحد‌های تعلیقی کمتر شده و متاسفانه تعداد واحد‌های ابطالی بیشتر شده است لذا در عرض یک هفته بعد از پالایش اسامی واحد‌ها با مشخصات کامل اعلام می‌شود.

محمد مددی افزود: در لیست واحد‌های برتر استان تا کنون واحد بتن آماده نبوده اما امروزه این موفقیت حاصل به ثمر نشستن زحمات عوامل مجموعه عمران بتن اکباتان و همکاری اداره کل استاندارد است که امروز این مجموعه به عنوان یکی از سه واحد برتر استان معرفی شده است.
واحدهای بتن آماده زیر ذره بین اداره استاندارد
وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود سال آینده این مجموعه جزء واحد‌های برتر ملی باشد و به جد پیگیری خواهیم کرد که از این دست تشکل‌ها با قدرت بیشتر حمایت شود که بتوانند ضمن اینکه نسبت به منافع تولید کنندگان دغدغه‌مند هستند بیشتر از آن به منافع مصرف کنندگان نیز پرداخته شود.
 
کیفیت سیمان خود معظلی بود که ورود به بورس تشدیدش کرد

در ادامه مدیرعامل شرکت عمران بتن اکباتان در خصوص مشکلات این شرکت گفت: کیفیت سیمان یکی از مشکلاتی پیش روی ما است چرا که کیفیت آن متغیر است و با ورود سیمان به بازار بورس این معظل تشدید شد زیرا  تولید کننده نمیداند سیمانی که در هفته بعد در بازار بورس عرضه می‌شود به چه قیمت است و این نوسان قیمت مصالح اولیه برای مدیر یک مجموعه بزرگ‌ترین دغدغه است، زیرا ازسرمایه در گردش اطلاعی ندارد لذا از منعقد شدن قرارداد‌ها جلوگیری می‌کند.

 سعید درویشی گفت: ۷۰ درصد از محصول سیمان فعله‌ای کشور را کارخانه‌های بتن استفاده می‌کنند و زمانی که در مورد کیفیت اعتراض می‌شود می‌گویند که حداقل کیفیت را دارد و بیشتر واحد‌های سیمانی بازار را ملاک قرار می‌دهد با اینکه سازه‌ها ارتقا پیدا کرده اند، اما سیمانی که در بازار عرضه می‌شود همانند سنوات قبل بدون تغییر است و این امر باعث شده مسئولیت به عهده واحد بتن بیفتد.

وی اشاره‌ای به عدم سرمایه گذاری از جانب سرمایه گذاران کرد و گفت: تولید مظلوم است، زیرا به دلیل موازی کاری در کشور از تولید حمایت کمی صورت می‌گیرد و همین امر باعث شده سرمایه گذار برای ورود به این عرصه استقبال نکند.

درویشی ادامه داد: فرایند صدور مجوز در برخی از موارد به قدری طول می‌کشد که منجرب فرسایش و عدم اسقبال می‌شود در برخی موارد برای صدور یک مجوز ۵ الی ۶ سال زمان صرف می شود که این امر سرمایه گذاران را دلسرد می‌کند.

درویشی خاطر نشان کرد: ثمره ۸ سال تلاش و فعالیت مستمر باعث شد این واحد تولیدی  به یکی از سه واحد برتر استان تبدیل شود، اما در بحث قانون گذاری و مصوب شدن قوانین جدید این سوال تداعی می‌شود که آیا میتوان فعال باقی ماند و در فرسایش‌های اداری  ارتقاء پیدا کرد یا نه.

وی ضمن تاکید بر اینکه «کیفیت هدف ما است» گفت: بنیانگذار استفاده از مصالح سنگ دانه‌های کوهی در استان هستیم و توانستیم در طول سال‌های ۹۴ و ۹۵ بتن ضد اشعه تولید کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار